tisdag 21 februari 2012

Fastlagstisdag!


 Hejsan svejsan och hejsan :)
 I dag är det fastla, eller det var det ju också på söndag, men i alla fall. Vi har ätit egenlagad ärtsoppa och fastlagsbullar! Mmmm...
 Så har vi varit ute och byggt en snödam. Det är kramsnö i dag. All snö som kommit håller på att smälta bort. Regnar gör det också.
:-(
Vad brukar ni ha i era bullar? Eller brukar ni ha något annat? Vi äter alltid med mandelmassa i. Det tycker jag är godast.
:-)
Men man kan ju äta med sylt också.

Nu när det är sportlov tror jag inte jag kommer skriva så mycket. Vi gör så mycket annat. Bara i går så åkte vi till vattentornet och åkte pulka, var och skida till spånbanan och bakade paj. Okej, det låter inte så mycket kanske men nog gjorde vi ju annat också. Det där var bara såndärna "speciella" saker vi gjorde.
Vad ska ni göra på sportlovet?
På torsdag ska jag åka till Messilä och skida slalom. Har aldrig varit där, men hoppas det blir roligt!
:-)
Några kompisar från skolan ska också dit.

Ha ett jätteskönt sportlov! Och sporta mycket...

Kram

Elvira


1 kommentar:

  1. Åhh, va härligt det ser ut :D
    Skulle vilja ha en...
    Har ditt sportlov börjat?
    Lyxigt!
    Mitt börjar nästa vecka.
    Kram!

    SvaraRadera