tisdag 21 februari 2012

Boktiips!

Hej!
Ja, nu tänkte jag att jag skulle slänga in ett litet boktips. På den senaste månaden har jag läst i alla fall åtta böcker så det kommer kanske några fler framöver.
:-)
Nåja, men boken jag ska tipsa om heter i alla fall De utvalda: Tankeläsaren. Jag tyckte den var jättebra! Okej, så där säger jag om en massa böcker men den var bra.
Bokens baksida: Hon var bara åtta år gammal när hon dödade en man första gången. Tio år senare tvingas Katsa fortfarande hota och döda människor åt kungen. För hon är en av de sju kungadömenas särlingar - född med en särskild gåva som kungaen har rätt att utnyttja.

Katsa är slagskämpen som ingen kan besegra. Allt förändras när hon möter prins Po - han är mystisk, svårslagen i strid och har ögon som ser rakt igenom henne... Han förstår henne som ingen annan, men vad döljer han? En farofylld färd tar sin början och Katsa får uppleva sådant hon inte trodde var möjligt. Bottenlös ondska, trofast vänskap och en kärlek så stark att den skrämmer henne...


Sådär. Hoppas ni fick ett bra tips nu, om ni inte har läst den förstås.
:-)
Jag tyckte jättemycket om den. Men den kanske passar bäst åt 12-15 åringar...


Många fina läseupplevelser till önskas!
:-)


Elvira


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar