onsdag 15 juni 2016

Top Ten Anticipated Releases of the Second Half of 2016

Det är ju egentligen inte tisdag mer, men jag har ju kört TTT på onsdagar förr. Den här veckan ska en lista mest efterlängtade böcker som kommer ut under resten av 2016. Det är ju en del. Eller faktiskt inte så många jag trodde? Fick liksom knappt ihop tio jag känner mig megaexcited för.

  • Stanna av Flora Wiström - alltså SÅPEPPJAGDÖR på denna. Allt jag läst av Flora hittills har varit fab så är säker på att denna är det. Är samtidigt superrädd att den inte är det förstås.
  • Allt som blir kvar av Sandra Beijer - alltsååå ... ni kan ju läsa recensionen på Det handlar om dig och sedan återkomma om ni funderar över hur peppad jag är och varför?
  • Pestan av Åsa Korsell & Ingela Larsson & Henrik Jonsson - fick jag efternamnen rätt nu? I think so. Men alltså detta är ju då PAX del typ sju eller sex eller nåt och hittills har jag älskat alla så IIII!
  • Nordiska gudar av Johan Egerkrans - Nordiska väsen är typ finaste boken jag äger och DÖR av alla små glimtar han bjuder på på facebook och så.
  • Tårar i havet av Ruta Sepetys - ett tag läste typ alla booktubers denna och alla älskade. Jag gillade Strimmor av hopp (alltså herreGUD blandade nyss ihop den och nya titeln så blev Strimmor i havet och trodde serri det var vad denna hette.*himlar med ögonen*) hemskt mycket och tror den här kan vara ännu bättre.
  • (M)ornitologen av Johanna Thydell - först skulle den komma ut förra hösten och sen blev det typ juni och nu är det hösten igen. Är rädd att den aldrig kommer ut. Men vill såsåså gärna.
  • Uppstigandets brunn av Brandon Sanderson - är andra delen i Mistborn serien som började FANTASTISKT med Sista riket. Å, vad jag längtar!
  • Gå vidare av Rainbow Rowell - älskade Fangirl och tillhör även skaran som älskade delarna med utdrag från Gå vidare. Nu får jag läsa vidare!
  • Harry Potter och hemligheternas kammare av J K Rowling & Jim Kay - dvs den illustrerade varianten. En hemlis: har ej läst hela ettan än. *skäms* Bläddrat i den hundraen gånger men inte kommit igenom hela ... tänkte dock göra det i sommar!
  • Harry Potter and the Cursed Child av J K Rowling och nån annan oviktig person - alltså skämt men minns ej och orka kolla upp. Behöver jag ens kommentera denna? Klart den är förhandsbeställd.
Det var allt för ikväll! Godnatt sov gott ha det bra så hörs vi snart igen! Vilka böcker som ska komma ut vill ni helst ha nu nu NUUU?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar