söndag 12 juni 2016

Helgplaner & veckosummering #23 Bloggflow, Girls & dåligt väder

Halloj finisar!

SÅ nöjd med den här veckan bloggmässigt. Har kunnat spotta ur mig ett inlägg i dagen ju! Eller ... skrev ju inget på tisdag men det kompenserade torsdagen för sååå. :-)))

Känner mig totally worthy of den dyra chokladen jag köpte igår nu.

Den här veckan har det varit rätt så dåligt väder. Serri. Kallt och blåsigt och regnigt men inte hela tiden utan lite sol ibland och så kanske det haglade också? Önskar vädret kunde bestämma sig. För om det är regn hela dagen och storm och så kan en sitta inne och glo på tv-serier eller spela brädspel eller läsa bok hela dagen. Och är det sol kan en vara ute och läsa eller jobba eller simma.

Men! Första sommarlovsveckan är avklarad! Det har varit såå skööönt med lov. Och alltså känns som om jag varit ledig superlänge men det har bara gått en vecka? Jag har ändå gjort rätt så mycket. Mest har jag sovit och inte gjort något alls, men en del har jag hunnit med.

Som att skriva sju blogginlägg! Och simma! *det var superkallt. Men skönt. Men frös resten av kvällen.* Och vara i Lojo vid en strand och köpa franskisar på ett kebabställe, gunga i en park och åka till Punnitse & säästä.

Och se på Girls! Äntligen har jag och Olivia fortsatt med den serien! Minns inte när vi såg första säsongen, men det var ett tag sedan. *kollar arkivet* Det var tydligen nästan prick ett år sedan. I juni 2015. Men alltså: så bra serie ju! Älskar att deras liv egentligen är noll procent speciella men att en ändå älskar att följa med dem.

Så har jag jobbat lite på gården. Eller alltså ... orkade göra det i typ en och en halv dag ehe ... så jobbade jag och Olivia lite hos gamlamomi också, krattade och så och det var faktiskt rätt så kul! Fick dock konstiga glasfiberstickor i händerna från en av krattorna så det var ju mindre kul.

Så har jag sökt min kamera! Woop! Nej men hittade den INGEN-STANS igår. Hade panik. Trodde jag glömt den på byn typ. Det hade jag inte. Mamma hittade den i sin väska idag. Så det var ju bra och skönt osv!

Så nu kommer det snart en egentagen bild till recensionen på Du, bara! Som konstigt nog fått rätt så många sidvyer redan? Tänkte faktiskt inte den skulle det då jag tycker alla redan hade skrivit om den när jag publicerade min rec. Kul dock, älskade ju boken.

Vet typ inte vad annat jag gjort? Eller jag har läst ut Alice's Adventures in Wonderland. ÄNT-LIG-EN. Recension kommer! Någon gång.

Nu är ju det här inlägget rätt så försenat igen så finns ju inte så mycket helgPLANER att prata om. Men idag har jag gjort ingenting men ska snart på länk och sedan kanske i bastun eller bara duschen och sedan kanske jag läser lite i Den jag var eller så ser jag på Girls eller Game of Thrones.

Imorgon har jag heller inga planer. Eller MÅSTEN. Sköööönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar