tisdag 27 oktober 2015

Top Ten Spooky Book Covers

Hejsan svejsan!

Det här med recensionsvecka ..? Mycket spänd på hur det kommer gå. För jag kommer inte ha någon tid att skriva på fredag och jag hade inte tid idag ... vilket betyder att fem recesioner ska skrivas på två dagar ... hmm ... jag kommer högst antagligen misslyckas, men hoppas det inte går så!

Idag är det iallafal tisdag, alltså #downtonnight! Och Top Ten Tuesday. Veckans tema är halloween-freebie och eftersom jag inte känner till cirka någon skräck alls har jag bara plockat ihop några snygga, lite spökiga, omslag. Hade dock trott att jag skulle komma på fler ..? Hursomhelst, sex sjukt snygga och lite creepy omslag, varsågoda! (ojdå, jag valde visst samma tema som de som håller i TTT .. :O)
  • En julsaga av Charles Dickens - det här tycker jag faktiskt är superskrämmande. Fattar dock inte varför de valt det till just den här boken, då jag annars förknippar sagan med julens värme ..?
  • October Faction av Steve Niles & Damien Worm - tycker det här seriealbumet är DÖDLIGT snyggt. Åh, vill haaa!
  • Asylum av Madeleine Roux - har typ ingen aning om vad det här är men omslaget är snyggt och skräckigt.
  • The Umbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin - tycker det här omslaget är superskrämmande, mest för att det INTE är övernaturligt ...
  • Miss Peregrine's Home For Peculiar Children av Ransom Riggs - hela den här serien är hur snygg som helst - har velat läsa superlänge men det har liksom aldrig blivit av ..?
  • Cirkoli av Patrik Stigsson - en övergiven cirkus - vem tycker INTE att det är skrämmande?!?

Vilka spökiga omslag tycker ni är snygga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar