söndag 10 februari 2013

Fastlagssöndag!

Hej på er!
Idag är det ju fastlagssöndag, så vi har firat lite.
Först klockan elva var jag på discodans. Det gick bra, ett riktigt bra träningspass. När jag kom hem la jag bara utekläder på och sen for vi ut i pulkabacken, hela familjen. Så var vi ute och åkte pulka och gick ut och gå och hade roligt en stund, sen for vi in och äta. Vi åt ärtsoppa som mamma lagat, jättegott! Myyyycket bättre än butikens burkärtsoppa..


Sen åkte vi ner till byn, för på isen har de en slängkälke. Så vi fixade fastlagsbuller med mandelmassa och grädde;

 

Dem tog vi med till isen. Så vi åkte slängkälke. Som btw var jätteroligt. Och åt fastlagsbullar. Efter det åkte vi hem igen...och åt mera fastlags bullar och varm kakao... och såg på Eva & Adam filmen, som är jättebra. Och nu sitter jag här.
Nu måste jag se på Once upon a time serien (nån som ser på det?), och sen gå och sova. Imorgon kommer det recension på Tigertrubbel!

Vad tycker ni förresten är godare, fastlagsbullar med sylt eller mandelmassa?:P

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Alltså, jag tror att det är det "finska" namnet till det ni kallar semlor. Såndärna med mandelmassa/sylt, grädde och en bulla!:)

      Radera