torsdag 4 juli 2019

Andra kvartalet 2019

Godkväll på er! Är lite ledsen, skulle vilja se på Far from home precis just nu men nu är det inte så. Är också stressad pga börjar studera i höst och borde skaffa lägenhet+har noll pengar+så mycket jag vill gör+mitt jävla sommarjobb.

Aja juni tog slut rätt nyss, så tänkte summera andra kvartalet i bokväg då! Det var inte supertrevlig, får jag väl säga. Inte en enda femma, det mesta var rätt meh-igt faktiskt. Bäst var A Court of Thorns and Roses när jag väl gav den tid. Läste i flera timmar i sträck pga flyg. Gör det aldrig annars, men ja det var rätt najs. Trots att After: När vi möttes har skitdåligt betyg hör den nog också till toppen vad gäller själva läsupplevelsen för alltså det gick typ ej att sluta. Heh. Skrivit en förvirrad recension på goodreads, kommer antagligen publicera den (möjligen något omreviderad) även här men läs redan nu ifall du är nyfiken. Och inte orkar läsa sen.

VAD JAG HAR LÄST:
After: När vi möttes - Anna Todd (2/5)
A Court of Thorns and Roses - Sarah J Maas (4/5)
Störst av allt - Malin Persson Giolito (3.5/5)
M varken mer eller mindre - Petra Backström (3.5/5)
Fejk - E Lockhart (2/5)
Hålla andan - Flora Wiström (3.5/5)

Antal lästa böcker: 6
Antal sidor: 1 919 st
*Omläsningar: En, läser oftast om böcker då jag inte orkar med annat. Eller då jag liksom vet precis vad jag vill ha men inte kan vara säker på att någon oläst bok är just det. M varken mer eller mindre läste jag mest om pga 1. korta kapitel 2. relationsdrama 3. rappt språk 4. kort och 5. kräver inte en särskilt uppmärksam läsare.
Könsfördelning K/M/A: 6/0/0 skulle helt tydligt överleva på att bara läsa kvinnor
**Övernaturliga inslag: En fantasy! Stolt. Läser så lite fantasy med tanke på hur mycket jag älskar den genren, äh. Men läser ju väldigt lite med tanke på hur mycket jag älskar att läsa också, såatteh.
Påbörjade serier: Två. Men har bestämt mig för att inte läsa vidare på After skräp är inte värt min tid hur beroendeframkallande skräp det än är. Eller ähh kan nog inte lova något, sorry alla som tycker att en inte ska stöda problematisk skit.
Fortsättning på serie: nollll
Avslutning på serie: också noll
Antal recenserade: Bara en, men vadå har typ publicerat ett inlägg de senaste tre månaderna så who's surprised. Ska skriva om dom andra! Lovar!
***Rec-ex: etttt var ingen överraskning det heller, men så SKÖNT att jag inte ber om rec-ex längre. Drunknade i dem en tid, och nu är jag stuck med wayyyy too många olästa.
Bibliotekslån: Men ojj inte ett enda??? Lånade dock Hålla andan av kompis.
E-böcker: Läste När vi möttes typ halvt som e-bok. Och lyssnade på Störst av allt från Nextory! Trots att jag har den i fysiskt format heh.
Påbörjade men olästa: A Reaper at the Gates (som ljudbok, kommer ingen vart orkar aldrig och har tappat bort mig och kan typ ej lyssna på fantasy som ljudbok är för lättdistraherad så missar allt??), Kometen kommer (slutlyssnad nu), Inuti huvudet är jag kul (f*cking fortfarande. Sorry hela världen som älskar den boken. Den är så långsam.) och *trumvirvel* Allt och lite till av Sarah Dessen! Dessen-sommar is back!! Efter paus på FEM ÅR!? Mkt glad för detta, älskar Dessen. Men det vet ni. Finns en massa gamla recensioner, läs Sarah Dessen hörni! Mina gamla recensioner finns hääär. Aa just det A Court of Mist and Fury också. Är hopplös. Och Pow wow pga fick i present kunde ej låta bli var nyfiken.
Snyggaste boken jag läst:
Hands down, 110%, perfekt omslag.
Bäst var: A Court of Thorns and Roses som sagt. Mkt trevlig fantasy faktiskt, har påbörjat andra delen och tycker så mycket om vart storyn tar vägen! Blev väldigt mycket intressantare än en först kunnat tro.
Största överraskningen: Tyvärr överraskade ingen bok positivt. :-(((
Största besvikelsen: Hålla andan och Fejk. Mest Fejk som jag var säker på att jag skulle gilla. Hålla andan var jag faktiskt skeptisk till och min skepticism var tyvärr befogad, men hoppades ändå att jag också skulle älska den, som resten av världen. ÄLSKADE ju tyvärr inte. Men mer om i recension!!
Kommentar: Kommenterade typ i början? What else liksom. Tråkigt med tråkiga böcker inte konstigt att jag inte läser särskilt mycket. Också: kanske är fel på mig, bara? Har högst krav i historien känns det som ibland. Aa just det var skitdålig på att hålla mig till planen? Blev EN fantasy. Whoopsie.
Planer inför nästa kvartal: Alla mina sommarböcker! Plus Sandra Beijers nya, kanske kommer det någon annan ny också som jag inte minns just nu? Aja. Läsa vad jag känner för. Förhoppningsvis avsluta alla jag har på hälft, komma igenom ett gäng rec-ex. Sånt.

Det var det! Kanske dyker upp ett inlägg om en miniserie rätt snart, och ett annat om serier (bokserier that is) jag vill avsluta. Och några recensioner. Håller tummar och tår! Ni får gärna kommentera något kul så blir jag mer taggad på att skriva också. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar