söndag 25 oktober 2015

Bloggstafett om Jag och Earl och tjejen som dör

Imorgon drar en bloggstafett om Jag och Earl och tjejen som dör av Jesse Andrews igång! Jag ska delta och mitt inlägg kan ni se fram emot på fredag. Jag och Earl och tjejen som dör har filmatiserats och ges ut av B Wahlströms, så här står det på Adlibris: 
Det här är den roligaste bok om döden du någonsin kommer att läsa. Det är en universellt accepterad sanning att high school suger. Hur är det ens möjligt att existera på ett sånt jävla skitställe? Första dagen på sista året har Greg Gaines äntligen räknat ut hur man överlever. Hans strategi är att smälta in. Hålla en sjukt låg profil. Den enda han umgås med är Earl. Tillsammans tillbringar de sin lediga tid med att spela in filmer. Ärligt talat är filmerna ganska usla, och Greg har inga planer på att någonsin visa dem för någon annan. Tills han lär känna Rachel. Rachel har leukemi, och Gregs mamma har fått den vansinniga idén att Greg ska bli hennes vän. Att han kan göra skillnad i hennes liv genom att muntra upp henne. Trots att Greg knappt känner Rachel och vet att det är en totalt idiotisk idé så går han med på att försöka.
Här kommer listan på bloggarna som deltar och vilka datum de har:

Måndag 26 oktober
Lexie läser

Tisdag 27 oktober

Onsdag 28 oktober
Fantastiska berättelser

Torsdag 29 oktober
Old Adult Reads Young Adult
Fredag 30 oktober
The World I Live In

Lördag 31 oktober

Söndag 1 november
I Heart Fantasy

Måndag 2 november
Bokentusiasten – En bokblogg

Ska bli himla kul att vara med i det här för har aldrig varit med i en bloggstafett om en specifik bok, hoppas ni följer med inläggen under den kommande veckan och att ni gillar inläggen!

Tack till B Wahlströms för att jag fick erbjudandet att delta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar