lördag 24 augusti 2013

I min brevlåda #14 17 nya...


Jaa, alltså, det har liksom samlats lite olästa böcker här nu på sistone...rättare sagt så är de sådär trettio stycken olästa som jag äger nu.... Och ja, jag fortsätter bra att bestäla hem nya rec-ex. För alltså, har ni tittat på höst/vinter utgivningen?! Finns ju cirka hundra godingar där!! Jaja, men iallafall, till böckerna jag tänkte prata om nu då.
Jag tror att de har samlats på sådär två veckor, eller nåt... Där finns en bokbeställning från Adlibris, en vinst och rec-ex från tre stycken förlag.



Tänkte börja med bokbeställningen. Har funderat på vilka böcker jag ska beställa nu typ hela sommaren, och när vi skulle beställa namnsdagsbok till Olivia så bestämde jag mig. Jane Eyre, Antiloper och Frost beställde jag, och jag har ENORMA förväntningar på alla. Jane Eyre behöver jag ju knappast prata om, Antiloper är jag väldigt intresserad av själv och den har fått fina recensioner och Frost är skriven av Maggie Stiefvater och Kretsen av henne älskade jag.


Sen så vann jag en tävling hos bästa Alba och fick då fem böcker från rabén & sjögren. De var Jag går dit du går, Blunda och hoppa, Den femte vågen, Tid att dö och Smilla bakar glutenfritt. Tyvärr hade jag redn tre av dem Den femte vågen, jag går dit du går och Blunda och hoppa. Jag hade kompisar på besök när jag fick dem så en av dem fick Jag går dit du går och en annan Blunda och hoppa. Den femte vågen har jag då kvar än och jag ser lite vad jag gör med den. Smilla bakar glutenfritt är väldigt fin och ska definitivt prova nåt därifrån! Tid att dö är jag även mycket nyfiken på..


Sen fick jag ett paket från Harlequin. Där fanns det fem böcker, och fyra av dem ägde jag redan. Det hade nog blivit nån sorts strul för först skickade jag till "fel" person i det här ärendet och hon skickade hela Iron fey-serien (dock i mycket sämre skick än dessa, och det stod inte recensionsex innanför som det gör i dessa), sen skickades meddelandet antagligen vidare till hon som egentligen sköter sånt här, och då skickade hon Iron fey ifen + De odödligad regler! Jag skickade en mail där jag frågade om jag skulle skicka böckerna tillbaka men jag fick behålla dem... :) Och jag tänker behålla dessa, och göra nåt med de andra då det står recensionsex i dessa. (Och de är inbundna! Utom fyran då..) De odödligas regler har ett helt underbart omslag (såsom även hela Iron fey serien) som känns liksom lite som sammet, har lust att börja läsa nu genast!


Sen har jag även fått ett paket från B.Wahlströms. Det innehöll Nordiska väsen av Johan Egerkrans och Berövad av Liz Coley. Det var ju som sagt lite strul med beställningen av rec-ex direkt från deras hemsida så jag mailade istället och fick då dessa plus två till som ska komma! Blev helt enormt glad för dessa båda, Berövad för att jag tror att jag kommer gilla den och Nordiska väsen för att...ja, alltså, den är HELT SJUKT JÄVLA FIN. Jag dog faktiskt typ när jag bläddrade igenom den. Så. Himla. Vackra. Bilder! Dessutom så tycker jag att sånt här med väsen är riktigt intressant så jag tror jag kommer gilla väldigt mycket. Och om inte så är den ju sjukt fin att äga. (Ehm, jag KOMMER inte att gilla den, jag GÖR DET REDAN.)


Färgerna blir bara inte precis rätt på bilderna, men typ.


Dör inte ni med??? Och alltså, det är hela helheten. Så himla underbar bok!!! Typ perfekt julklapp till nån som jag. Och jag tycker den passar enormt bra till 13+, inte bara till 9-12 åringar, som den är menad för.

Och ännu kommer det mer....


Från Alfabeta bokförlag fick jag dessa godingar (hoppas jag) ^^. Lyckosnurran har ett helt uuuunderbart omslag, utom texten, men det är ju min favoritillustatör som är bakom det så det är ju inte så konstigt. (Katarina Strömgård alltså. Jag har nog aldrig sagt det förresten, att jag älskar hennes tecknarstil. Har t.o.m. gjort en serie teckningar typ tillängnad henne...) Det är andra delen i en serie, har läst första (of course, varför skulle jag annars vilja läsa andra delen?!) och gillade den sådär. Men tyckte att det kunde vara mysig läsning nu så tog och beställde den. Dödsknäpp verkar rätt underlig men var huvudbok i barnensbokklubb till typ 9-12 åringar så den borde ju vara bra...

Tack tack alla förlag så sjuuuukt mycket!

Så. Rätt många böcker var det ju. Standrarfråga: Har ni fått hem nåt fint på sistone och/eller läst nån av ovanstående och vad tyckte i isf?

Läste förresten ut Carlstensveckan idag. Jag började på kvällen igår och kunde inte slita mig. Gillade riktigt riktigt mycket!
Och så var det barnkalas idag. Lillebror fyllde sex i juli och hade kalasbjudning för vännerna idag. Jag var skattjaktsledare tillsammans med O och andra lillebror.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar