lördag 25 maj 2013

STAFETTKARNEVAL

Igår och idag var det Stafettkarneval på Olympia stadion i Helsingfors, och min skola deltog!!! Jag sprang 5x80m igår, och vi slapp vidare till semifinaen idag!!! Gissa om jag blev lycklig då!? Det har aldrig hänt under min skoltid att vi kommit vidare... Idag sprang jag då tre gånger, först semifinalen, där vi inte kom vidare till final, och sen grässtafetten/masstafetten där man löper 12x80m och är både flickor och pojkar. Vi blev tredje ivårt heat, OCH SLAPP VIDARE TILL FINALEN! Och då bara hoppade jag av glädje. I finalen blev vi tillsist tionde, och jag är jättenöjd för det var typ 170 lag med... I 5x80m blev vi sjunde i semifinalen, men det var inte enligt tiden utan enligt placeringen i heatet... :P där var det 212 lag med.

Sen hade vi jättemycket ledig tid för jag valde att inte vara med i hejarklacken i år. Då gick vi nu omkring och kollade lite och Chillade i folkhälsans tält och fick gratis cokis med namn på och deltog i tävlingar och drack honungsvatten och sjöng karaoke. Sen hör det ju också till att skrika rösten av sig när man hejar på alla och speakern säger typ "Har ni det bra" eller "Vem är bäst". Men det var jätteroligt. En upplevelse för livet och jag älskar er alla, hopas ni hade det lika roligt som jag! :D


(bild från www.stafettkarnevalen.fi)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar