onsdag 19 december 2012

Ibland lönar det sig faktiskt...


... att vara med i små tävlingar bara på skoj. Bara för att man inte har nåt bättre för sig. Speciellt om man råkar vinna något. Vilket jag/vi gjort!:) Jag var på bibban idag, och då fick jag ett SMS. "Hej, Du deltog för en tid sedan i bibliotekets bokryggspoesitävling. Du kan fråga efter priset vid lånedisken nästa gång du besöker bibban..." stod det. Oj vad roligt! tänkte jag och gick genast till lånedisken. Så visade jag upp meddelandet. Bibliotekarien lyste upp och sa "Aaa..!" så frågade han mitt efternamn och gick och söka nåt. Sen kom han tillbaka.

Med en bok i handen! "Här", eller nåt åt det hållet sa han och gav den. Egentligen var det inte så häftigt att det var en bok, i tävlingsregelerna stod det att de lottar ut böcker. Men ändå! Jätteroligt. Jag och Olivia har den tillsammans, för vi hjälptes åt med "Bokryggspoesin". Jag tror det blev ungefär såhär: Istället för att bara skrika, öppna ditt hjärta, älskade Michael. Men sen var det en eller två bokryggar till, tror jag. Men dem minns jag inte.

(sorry för den suddiga bilden..)
 
Jag hade faktiskt tänkt läsa den här serien. Jag tänkte det faktiskt alldeles nyligen. Men jag hade ännu inte hunnit börja på den. Så det var ju toppen!
Idag i skolan hade vi genrep på hela julfestprogrammet. Vi hade teater på slutet. Och sen var jag med och sjöng lite. Julfesten är i morgon! Hjälp. Nu när vi visade teatern för hela skolan så glömde jag helt bort mina repliker emellanåt. Måst nog läsa lite extra nu på kvällen på dom.
Men det var bara det jag ville säga. Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar