onsdag 30 maj 2012

Snart. Är. Det. Skolavslutning.


Mmm..mums! En sånhär fin och god kaka fick jag äta på min minsta kusins ettårsdag för någon vecka sedan. Har bara glömt att visa bilden!☺

HEJ PÅ ER!
Vad har ni hittat på då en dag som denna? Själv har jag varit i skolan och hemma på datan.. Now I sit here. Fick i posten hem en medlemstidning till en bokklubb (och en bok!) och har funderat att vara med i en novelltävling som var där... Temat är spänning i vardagen. Får se om jag kommer på något bra! Jag älskar ju att skriva. På fy/ke timmen i dag fick man ha med chips och så var det meningen att vi skulle ha picnik, men det var inte särskilt soligt ute så vi såg på första Jhonny English filmen. Den var bra.☺Skrattade mest när han råkade bli kung.. Vi hade ingen engelska utan såg på filmen de två sista timmarna. Igår fick vi veta att vi får en ny lärare på sexan. Igentligen skulle vi fortsätta att ha den läraren vi har nu, men det blev någo ändringar.:( Och vi råkade få just skolans strängaste lärare, efter vad vi hört. Man får väl se sen på sexan...

Men om det här inlägget nu ska ha något med rubriken att göra..:
Det är skolavslutning på lördag! Imorgon har vi genrep (generalrepetion), hoppas allt går bra! Min klass, fyrans och några treans flickor inläder vårfesten med en såg, sen hålsar min lärare alla välkomna (som är tillfällig rektor) och så sjunger alla "Den blomstertid nu kommer", och vi sjunger en sång till. Men det är alltid roligast att se de andras program. På julen är det ännu roligare ... då får man se sexornas teater! Det är synd att sexorna byter skola, nu när jag äntligen sagt något till dem...

Ha det bäst, ingen protest!

  Elvira ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar