torsdag 13 oktober 2011

Oj,oj ,oj va ja e glad nu...

...vi har fått dator!
Äntligen kan jag skriva här igen. Okej, nu ska jag ge er ett toppentips!
SPECIAL KAKAO
En kopp
2 tsk kakao
Lite grädde/mjölk
2 tsk muscovadosocker
1 krm kanel
1 tsk vaniljsocker/vaniljarom
Mjölk

Blanda kakao och muscovadosocker med lite grädde/mjölk. Lägg det i koppen. Lägg på vaniljsocker/arom, och häll på varm mjölk. Lägg på lite kanel.
Blanda. Njut.

De e jättegått att dricka en kopp på kvällen, och jag älskar det verkligen.
I dag va ja på orientering. Först tyckte vi (jag och två kompisar) att de va jättesvårt. Vi gick egenom träsk, och hitta ingen kontroll.
Efter ettan hittade vi fyran. Sen tänkte vi ge opp.
Men näpp.
Vi hitta alla till slut, om än lite i fel ordning, och kom sist i mål.
Nu e mina skor genomvåta.


Vår jättejätte söta Gosan!
Nåt tag nu ska jag fa o ta höst bilder.
Fiiinfina.

Elvira



1 kommentar:

  1. Yay! Grattis <3 Ska bli kul att se dina härliga inlägg igen :) Fint tips förresten. Puss o Hey!!

    SvaraRadera