måndag 24 oktober 2011

Fablehaven Den förbjudna skogen

Jag tycker jättemycket  om det lite mystiska! Sagovarelser e underbara tycker jag. :)

Det finns älvor, enhörningar, häxor, dvärgar, enhörningar, varulvar, drakar, fauner, dementorer, kentaurer... Bara som exempel.
Det finns säkert över hundra! Nej, säkert över tusen.

Fablehaven Den förbjudna skogen, som jag läser nu, är jättebra. Den handlar om Kendra och Seth, två syskon, kommer till sin farfar. Redan vid uppfarten börjar det konstiga. Vägen kantas nämligen av konstiga skyltar som; privat egendom och Tillträde förbjudet, och snart fanns det också skyltar som; Inkräktare torteras och Varning för hagelbössa.
Farfars hus har en underbar trädgård full med fjärilar och kolibrir.
Och den ena konstigheten följs av den andra.
Kendra och Seth får inte gå till skogen eller ladan.
Absolut inte!!!
Seth går endo in i skogen... och vad möter han där?!
LÄS DENNA BOK

På fredagen, då det var höstlov, for vi till ToysRus och Iso omena.
I iso omena fo vi till Body shop. Där köpte jag shampo, balsam och en nagelolja.

Nageloljan är lite som en pensel, och det e lite som att lägga nagellack då man lägger den.

I samma serie som nageloljan (en serie för händerna med mandel) har jag också en handkräm. Den e jättebra och sugs nästan direkt in i händerna. Den doftar dessutom jättegott!:)

Handkräm och nagel/nagelbandsolja:)

Ha de så br tills vi ses!!


Elvira



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar