torsdag 23 augusti 2018

Höstens utgivning - vad jag vill läsa

Inte för att jag kommer ha tid att läsa särskilt mycket i höst - förutom kurslitteratur. :-))) Men vill ändå skriva ett inlägg där jag listar böcker jag är intresserad av i höstens utgivning! Pga kul! Antagligen har ni väl läst ett gäng liknande inlägg på en massa andra ställen men äh, gör ju detta mycket för mig själv osv. Böckerna i tjockt vill jag läsa extra mycket! Och kommer jag alltså försöka hinna med trots studentskrivningar och sådant.

Bonnier Carlsen
PAX #10 Draugen av Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson
Skamlös av Amina Bile, Nancy Herz, Sofia Nesrine & Esra Röise

Forum
Mot framtiden av Clara Henry
Kring denna kropp av Stina Wollter
Min historia av Michelle Obama

Albert Bonniers förlag
Kärlekens Antarktis av Sara Stridsberg

Modernista
Ord i djupaste blått av Cath Crowley
Varför jag inte längre pratar med vita om ras av Reni Eddo-Lodge
I fiskarnas tecken av Melissa Broder
Virgin suicides & Middlesex av Jeffrey Eugenides
De förlorade orden av Robert Macfarlane & Jackie Morris
Suicide Club av Rachel Heng
Neverworld av Marisha Pessl
Fängelsebreven av Nelson Mandela

Lilla Piratförlaget & Gilla böcker
Sömnernas sömn av Elin Säfström
Cikada av Shaun Tan
Tankar mellan sött och salt av Marta Söderberg
Doften av ett hem av Bonnie-Sue Hitchcock

Natur & Kultur
Rosenregimen av Elin Bengtsson
Människan är den vackraste staden av Sami Said
Arv och miljö av Vigdis Hjorth
Mellan raderna av Jenny Nordlander
Internet är trasigt av Martin Gelin & Karin Pettersson
Telomereffekten av Elizabeth Blackburn & Elissa Epel
Så mycket kärlek kan inte dö av Moni Nilsson & Joanna Hellgren

rabén&sjögren
En klurig jul av Ingelin Angerborn & Per Gustavsson
Viggo & rädslolistan av Lisa Bjärbo & Johanna Magoria
Barden Beedles berättelser illusrerad av J K Rowling & Chris Riddell
Inte längre min av Ann-Helén Laestadius
Slutet av Mats Strandberg
Moder Justitia av Ida Eklöf
Har du ingen humor? av Katarina Wennstam
Fördelen med olycklig kärlek av Becky Albertalli

B Wahlströms
Bottenlös av Camilla Jönsson
Nattbäraren av Sabaa Tahir
De odöda av Johan Egerkrans
Snöstorm och kanelhjärtan av Karina Berg Johansson, Pernilla Gesén, Camilla Lagerqvist & Jesper Tillberg

Så 16 böcker vill jag läsa!! Får se hur det går utgående ifrån senaste månadernas statistik tror jag ej alla blir lästa inom 2018 ... :-) Vad vill du läsa?

1 kommentar:

  1. Oh, blev fruktansvärt sugen på Egerkrans De odöda! Älskar ju Nordiska Gudar och Nordiska väsen av honom :) och hade ingen aning om att Clara Henry skrivit en ny bok, vad kul :D

    SvaraRadera