tisdag 10 juli 2018

Top four books I've read in 2018

Jag har läst tio böcker i år. Tio!??! Alltså förstår ej vad som händer med mig. Sen är det också så att inte en enda - förutom omläsningen - har fått full pott. Så jag vet inte, kanske har påverkat mitt läsflyt? Men fick lust att hänga på veckans top ten för det! Temat lyder alltså topp tio böcker jag läst 2018 - än så länge. Hoppas verkligen att jag kan få ihop en topp tia med bara femmor då året är slut - annars är ju verkligen något fel. Idag blir det dessvärre bara en topp fyra, då det är bara fyra verk som fått ens en fyra ... några 3.5:or har jag också gett, men ja - det är ju 3.5:or.
  • Renegades av Marissa Meyer - tyvärr blev det här ingen femma, men var verkligen inte långt ifrån! Älskade bara inte så passionerat som jag älskade Heartless och ... äh, håller på att knåpa ihop recension på denna så den kommer om några dagar får vi hoppas! Då får ni veta mer.
  • En ö i havet av Annika Thor - åh, böckerna om Nelli och Steffi är så mysiga!! Älskar dem verkligen. Men alltså trots detta inte riktigt femmor ...
  • Norra Latin av Sara Bergmark Elfgren - den här är superbra på en himla massa sätt! Men mer i recension som kommer någon gååång. (Dock: fan, det skulle vara en femma.)
  • Näckrosdammen av Annika Thor - gillade denna typ ännu mer än ettan kanske för att en kände karaktärerna nu? Och visste vad man kunde förvänta sig. Så bra, verkligen.
Och Jellicoe Road var alltså bäst. Sträckläste andra halvan och grät och grät och grät och den var precis lika bra - om inte bättre - som jag mindes den. Så SJUK historia äääälskar den boken något oerhört. Hoppas verkligen att 2018 ännu kommer bjuda på en alldeles ny sådan upplevelse.

Hoppas allt är bra med er, med mig är allt fint. Jobbar bara till tolv under vardagarna, till fyra på veckoslutet och det känns helt okej att ha jobb typ hela sommaren. Även om jag inte får så hemskt mycket annat gjort. Förutom typ att se på tv-serier - ska skriva ett enormt inlägg om alla dem också snart har jag tänkt. Finns det något speciellt du skulle vilja läsa om? Något format jag borde recensera i? Do tell osv har verkligen behov av bloggpepp.

Sen måste jag alldeles tydligt bli bättre på att välja vad jag ska läsa! måste ju finnas femmor i min TBR-hög så det räcker och blir över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar