torsdag 19 april 2018

Tio böcker jag vill läsa i vår

Hahahaha såå hur tycke vi att det gick? Det här med ett-inlägg-varje-dag-denna-vecka? Inte sådär megabra, kanske?

Aja var ju värt ett försök och här sitter jag! Det är torsdagkväll-nästan-natt och jag tänker lista böcker jag vill läsa i vår! Har ju inget bättre för mig liksom. Borde absolut inte sova eller så.

Okej men tänker begränsa mig till tio stycken och orkar varken pryda det här inlägget med bilder eller länka någonting pga ja, borde ju faktiskt kanske sova. :-)) Kanske länkar imorgon! Rätt få kommer ju iochförsig ens ha läst detta innan imorgon ... aja men let's dive in och sådär. Förutom de femtioelva böckerna jag har på hälft för tillfället vill jag läsa:
  • Den hemliga historien av Donna Tartt - känns som om jag läser om den minst en gång i dagen?! Och är superdupersugen tror den är perfekt just nu. Hoppas den är som jag vill. Så himla sorgligt om den sedan inte alls möter det jag tror den ska vara ... aja den är tjock och om folk som går på en internatskola och den är hyllad tror inte supermycket kan gå fel.
  • Finns det björkar i Sarajevo? av Christina Lindström - såklart, vad annars liksom. Är Jacks största fan klart jag vill läsa detta!!
  • Warcross av Marie Lu - heter den så? *goodreadsar* Ja det gjorde den! Bra okej men ja det är Marie Lu. Dock ej säker på om det blir svenska eller engelska ...
  • The Raven King av Maggie Steifvater - ah, typ crawe:ar denna! Men har lite andra jag måste avsluta innan ... dock skrev folk i Litteraturgäris (<--typ världens bästa facebookgrupp) idag att den inte är särskilt bra uäääh. Okej hade nog läst det förr men typ inte insett? Att den inte når upp till Drömtjuvarna på långa vägar och sådär. :-(
  • Cress av Marissa Meyer - Marissa Meyers böcker brukar vara guld. Typ. Och jag har inte avslutat The Lunar Chronicles!!
  • Ett folk utan land av Melina Marchetta - okej detta var ett mycket spontant val men känner mig sugen på långsam fantasy och saknar Jellicoe Road. (Som jag typ väldigt säkert kommer läsa om inom en mycket snar framtid.)
  • Ensam på Mars av Andy Weir - är så duktig som bra listar böcker jag redan har. Nästan. Kan ju ha något att göra med att jag inte har stenkoll på utgivningen men men ... aja sugen på denna nu! Ska ju vara smart och rolig och jättebra och så. Och vill se filmen så himla mycket!!!
  • Fejk av E Lockhart - för att det jag hittills läst av Lockhart varit geni och den kommer i pocket i maj!
  • Champion av Marie Lu - alltså HUR många ska-läsa-listor har inte denna hunnit vara på?? Kan jag snälla skärpa mig och bara avsluta serien.
  • Midnattsstjärna av Marie Lu - varför har jag inte läst denna då?? Vet ej men vill ju ska nog göra det snart.
För någon kan det ju verka överambitiöst att vilja läsa tio böcker under typ en månad (för vår är liksom mest maj ju) om en tänker på att jag läst typ tre böcker på fem månader. Men jaha? Låt en kvinna drömma.

Vad vill du läsa i vår? (Också: vilka pärlor kommer ut som jag borde känna till???)

1 kommentar:

  1. Den hemliga historien är något alldeles speciellt. Hoppas du gillar den!

    SvaraRadera