fredag 12 januari 2018

Tv, film & musik i oktober + november

*nu kommer det här inlägget megasent men aja - om någon är intresserad:*

Är rätt förvånad pga sett på väldigt lite under dessa två månader ändå? Eftersom jag läst typ noll är jag liksom speciellt förundrad. Hahah, har uppenbarligen haft annat för mig? Och okej lyssnat på musik i mängder.
~
Scream S1E2-10 - 9/10
Black Sails S1E2-3
That 70s Show S2E19-S3E20 - S2 7/10 (antagligen typ)
Titanic - 8/10*
The Rise of the Guardians - 8/10*
Stranger Things S2E1-2
IT - 8/10**
~
OBS JAG GER INTE "RATINGS" TILL TV-SERIER OM JAG INTE SETT SLUT EN SÄSONG UNDER DEN HÄR MÅNADEN
*sett förut
**bio

Bästa nya: IT är enda helt nya och den var bra också! Supersnygg och Stephen King-ig, lagom läskig, mest charmig. Gillade! Men inte megamycket liksom.
Bästa gamla (serier jag sett på förut, men inte dessa avsnitt, räknas också): Scream räknas redan som en gammal här så säger det! Så SJUKT bra älskar!!! Var också megakul att se om Titanic grät så mycket och Leo är så snygg och Titanic är en så SJUK katastrof får sådan ångest av att se det sjunka. Ändå var det ju säkert 100 gånger värre på riktigt.
Besvikelse: Typ Black Sails då kanske? Endast sett några avsnitt men hänger så inte med och inte fastnat för någon av karaktärerna än. Tänker ge det tio avsnitt minst, hoppas ju att jag vill fortsätta sedan!
Överraskning: Titanic på typ en massa sätt! Såg alltså senast som typ 12-åring och såg på den på ett HELT annat sett nu! 1. skitklyschig - SNÄLLA Jack liksom 2. Jack är också möjligtvis det snyggaste jag sett hahaha 3. De är i min ålder!!! Så sjukt. Och de beter sig typ också väldigt mycket så? Trots att det är en annan tid och då var man liksom äldre i den åldern redan - men ändå, det känns så nära pga detta. Hade kunnat vara jag liksom. 4. Den kändes inte så farligt lång heller? Var supermysig att se på liksom. Dock hade jag ej kopplat förut att de blir störtförälskade på ca två dagar, jahaa? (Dock kan någon del av mig köpa det också - det här med att de är från andra världar, att de är så attraherade till varann, att de umgås så intensivt - det handlar ju delvis om att de båda räddar varann också, och då blir ju den andra skitviktig.)
Tipsar alla om pga inte många som vet om: Tipsar alla om Scream och That 70s show men inte nödvändigtvis pga de inte känner till utan för att jag gillar och de inte sett och då MÅSTE de göra det.
Kommentar: Som jag redan sa: mycket mindre än jag trodde! Men alltså still en del ju. Lite ledsen över att jag och Olivia inte haft tid att kolla varken Riverdale eller Stranger Things och jag har heller inte haft tid (eller ork) att se The Shannara Chronicles. Och Buffy försvann ju från Netflix men min moster hade det som tup på DVD! Så kommer kolla allt ändå. <3 Har dock inte _haft tid_ än.
Vad händer i nästa månad? Nästa månad har redan varit ...

MUSIK & PODCASTS
Har lyssnat på två poddserier! Himmelsberg och Darknet. Himmelsberg är väldigt kort och mer skräck, rätt lik De dödas röster. Gillade! Men för kort för att jag skulle bli förälskad liksom och inte superskräckig. (Men SÅ obehagliga grejer det ändå behandlar till viss del! Hade bara velat ha mer.) Darknet gillade jag supermycket! Förutom slutet. Hatar öppna slut. Hoppas på en fortsättning!!! Plus blev förvirrad av slutet. Men annars superduperintressant och välgjort och realistisk och så!

Hoppas lyssna på Sveriges Radios julkalender i december. Och kanske någon annan julkalender en kan lyssna på? Om det finns. Måste inspektera.

När det kommer till musik har jag lyssnat på en salig blandning som vanligt. Lite musikal, ballader, Backstreet Boys, Madonna, Britney Spears, Halsey, Hov1, Mares ... har så sjukt spretig musiksmak typ såhär:

Vad har du lyssnat och sett på? Är alltid öppen för tips!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar