måndag 2 oktober 2017

Augusti-böckerna

Hahahaha va? Har tydligen bara sparat det här inlägget som ett utkast och aldrig publicerat. Ojdå. Men här kommer det, lagom till att september-rapporten borde komma upp.

Första skolmånaden avklarad! Eller första typ tre veckorna. Är supernöjd med hur mycket jag bloggat! Eller helt okej nöjd. Såg nu att det ändå var bara 15 inlägg men ... känns som mer? Aja, det här har jag läst:
~
Vei - Sara Bergmark Elfgren & Karl Johnson (5/5)**
Sovarna - Maggie Stiefvatet (5/5)** ***
Innan helgen är över - Kerstin Lundberg Hahn (3.5/5)**
Saker ingen ser - Anna Ahlund (5/5)***
Jack - Christina Lindström (5/5)*
Sagor från Kobrans tid 1. De älskande - Enrique Fernandez (3/5)**
~
Antal lästa böcker: 6 st
Antal lästa sidor: 1433 st
*Omläsningar: en
Antal manliga/kvinnliga författare/illustratörer: 2/5
Kvar i olästhögen: 107 st (105+6-4)
**Övernaturliga inslag: fyra
Påbörjade serier: två serieduologier
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): en
Avslutade serier: ingen
Antal recenserade böcker: en av dessa, fyra andra.
Fådda/köpta böcker denna månad: köpt fyra, fått två.
***Lästa recensionsex: två
Lästa bibliotekslån: ett! Det var ju superbra, sällan jag läser så mycket egna böcker.
Lästa e-böcker: läst en, dock omläsning ju.
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: Två seriealbum!
Böcker som påbörjades denna månad/tidigare men inte lästes ut: Läst rätt mycket i Eldmärkt av Sabaa Tahir men inte klart ...
Månadens snyggaste:

Månadens bästa: Har läst SÅ mycket bra! Jag menar: tre nya femmor! Mycket lycklig. Älskade verkligen både Sovarna och Saker ingen ser men alltså Vei var också amaze. Tror dock de två förstnämna var yttepyttelite starkare.
Största överraskning: Vei! Brukar ej gilla seriealbum såpass mycket men det här var underbart. (DOCK är det andra månaden i rad som jag älskat ett seriealbum så det kanske håller på att vända ..?)
Största besvikelse: De älskande kanske då pga var ej så snygg som jag hade hoppats och lite weird story.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Skolan har börjat, jag har sett Spider-Man: Homecoming (vilket jag glömde skriva i veckosummeringen ..!) som var helt fantastisk jag ÄLSKADE den!!! Har även varit till Särkänniemi vilket var superkul, ätit en massa veganost, varit på lära-känna-varann-övernattning med tutorerna och ettorna, sovit för lite, druckit en massa te, planerat bokmässa, bakat blåbärspaj med nyss plockade bär, varit flunssig och drömt om en ny tröja. Sånt.
Kommentar: Är mycket nöjd! Främst pga kvalitén. Har annars inte läst megamycket, haft rätt mycket pauser och inte så mycket sug men har ändå ofta valt läsningen framför Netflix vilket ju är rätt bra. Läste ju dock ingen av böckerna jag planerat ...
Planer inför nästa månad: läsa ut Eldmärkt och några böcker om rymden som jag lånat. Gärna även Midnattsstjärnan och påbörja Den hemliga historien. Vill gärna läsa Kungens fånge om den råkar ramla in som rec-ex, och Cress pga mitt fantasysug är enormt och rätt gärna Trollkarlen från övärlden som jag velat läsa i eviga tider nu. Och gärna även Glastronen pga är trött på att alla läst förutom jag!

Och det var det! Vad har du läst? Vad vill du läsa i september?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar