torsdag 10 augusti 2017

En titt på målen 2017

Såg att Elin gjort en video om hur det går med årets bokiga mål så tänkte vara härmapa - dock tänker jag skriva ej prata. Klistrar in målen och kommenterar! Här finns inlägget från början av året.

  • Läsa 60 böcker - har av någon anledning, minns ej vilken, höjt detta till 65?!? What. Anledningen kan ej vara att det går så bra - ligger nämligen fem böcker efter och har då läst 34. Eh. Kanske sänker igen då va ..? Men guhuud ja vad skönt nu är jag baa två böcker efter! Pjuuh.
  • Få ner oläst-hyllan till under 80 titlar - Detta känns verkligen ej omöjligt är superpositiv! Siffrar ligger dock fortfarande på typ samma som i början av året (gissar på typ 104) MEN om jag gör av mig med ett gäng och läser mycket mycket egna nu under hösten, kan jag nog klara det! Kämpakämpaaa.
  • Skriva recensioner högst en vecka efter att jag läst ut boken ... - men ojj eeeeh ... har nog glömt detta rätt så totalt. Whoopsie. Ska försöka minnas!
  • Skriva kortare recensioner - till viss del ja, men eh, nej ändå. Har dock mindre inbillad press att skriva långt nu tycker jag!
  • Läsa tio "epic fantasys", Dessa mer specifikt: Uppstigningens brunn, Gudar & monster, Cress, Glastronen, I ljusets makt, Högt spel och Ett folk utan land. - har läst exakt en av dessa. Ojj. DOCK intalar jag mig att Heartless är en. Faktiskt. Är ju ändå bara Underlandet vi befinner oss i.
  • Avsluta fyra serier - Okej så detta går superbra! Avslutat Trilogin om Systemet, Sofia Nordins dystopiska kvartett och Sword Princess Amaltea. Kommit "on track" med Mistborn och PAX och läser för tillfället böcker som gör att jag kommer on track med två till. WOW!
  • Läsa dessa tolv böcker (förutom alla jag listat innan ehe ...): Den ökända historien om Frankie Landau-Banks done!, Kopparkitteln, Främlingen, Lola och pojken i huset bredvid, Det oändliga havet, Enklav, Dimensioner, Ensam på Mars, Sagoberättaren, Aristotle & Dante & the Secrets of the Universe done!, Ordbrodösen yaas! och Enda vägen yes! - sååå, detta går sådär. En tredjedel avklarat, och de åtta som är kvar ... inte superpeppad på dem, ärligt. Men kanske det går. Borde.
  • Kaosutmaningen 2017 - totalt glömt bort. Men kollar nu! En stund senare: MEN GUUH har ju typ BARA läst böcker som funkade! Prickade av 26 punkter. Är rätt nöjd. Tänker att jag kan ta alla i år!?

  • #hyllvärmare2017 som Ciccis bokblogg (numera enbart på instagram och Facebook) anordnar! Satsar på att hinna med tolv hyllvärmare, hyllvärmare tänker jag är böcker f

    rån tidigt 2015 och bakåt. - också totalt glömt bort. What känner jag mest. Meneh, kanske några av böckerna jag läser går under detta ändå? Okej kollade och NEJ.
Okej så är ändå rätt nöjd faktiskt. Måste börja läsa lite snabbare och vidga mina geografiska vyer men annars: I've got this! Okej om en glömmer hyllvärmarna och tror att majorteten av böckerna jag kommer läsa under resten av året är high fantasy.

Hur går det för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar