söndag 16 juli 2017

Vecka 26-28 Läger & födelsedagar

Hallåå! Nu har jag många veckor att berätta om igen. Tre, mer exakt. Här kommer highlightsen:

VECKA 26

  • snapchatkartan släpptes nog typ här. Eller kanske veckan innan men det var nu det blev en grej och det var rätt så jättekul.
  • en dag gick jag till apoteket och köpte micellärt vatten, bomullspads och ansiktskräm. Inte tänkt på att apotek har andra grejer än medicin förrän på sista tiden!? Najs ju. Så nu har jag börjat bry mig om mitt fejs! Tycker det är kul. Tror det kanske hjälpt lite redan?
  • var min sista jobbvecka. Eller - skulle vara det. Nicole jobbade på gravgården den veckan så vi åt alltid lunch tillsammans och det var mysigt. Så umgicks vi under arbetstiden också hehe pga bägge jobben har rätt mycket dötid ...
  • Fotade kyrkan som ett farväl.
  • Det var Ingådagen! Dvs min bys dag. Skulle väll vara lite extra det här året men var egentligen ej det. Provsatt en Mercedes. Såg ett reklamnummer för Footloose som visas som sommarteater här nära.
  • Sen for jag på läger! På söndag hände det inte mycket men söndagen var sååå tung. Var supervarmt och vi hade "larm" efter "larm". Alltså fejkade situationer vi skulle fixa.
VECKA 27
  • lägerveckan! Orkar ej skriva om varje dag men lite såhär:
  • en dag paddlade vi tio kilometer och gick femton. Förstår ni hur trött man blir då?!? När vi kom in på lägerområdet marcherade vi i formation och sjöng Barbie Girl. Ja, det var superfånigt, men också rätt himla kul.
  • en annan dag var det disco och det var supernajs dansade så mycket.
  • på utfärdsdagen åkte min kår på utförscykling. Jag flög över styret och landade på huvudet i övningsbacken. Spenderade sex timmar på sjukhus men det var ingen fara! Skönt ju. Men blev helt jävla mörbultad och hade blåmärken och skrapsår öööverallt. Men cyklingen var rolig då det gick bra!!
  • summering: mitt bästa läger ever gillade nästan varje sekund förutom sjukhuset heh. Och maten var ej super. Men människorna! Och lägerkänslan! Och min kurs! Bäst.
  • efter lägret var jag som vanligt rätt upp-och-ner i mitt humör. Tror jag återhämtat mig nu dock.
  • På fredag, då jag kommit hem från lägret, åt jag först hos mommo och sen skulle vi grilla hos en kompis men gasen tog slut halvvägs men det var gott och roligt för det. Bara rätt myggigt.
  • Simmade i Lojo på lördag och läste ut en hel bok, Skuggsommar.
  • på söndag for vi till en släktings sommarstuga som var suuupernajs. Åkte roddbåt, simmade, bastade, åt glass och jordgubbar. Njöt. Hade noll internet.
VECKA 28
  • spenderade hela himla måndagen i butiker pga tre av mina sex syskon fyllde år under den här veckan. Drack smoothie och åt chokladboll samt sommarbuffé på Ikea. Var megatrött på slutet.
  • Dagen efter fyllde Olivia sexton! Vi lagade sallad, såg på Pride & Prejudice och så fick hon sminka mig. Blev någonslags 80-talsdiscotjej.
  • dagen efter fyllde Elliot år. Jag embrace:ade min nya stil fullt ut med diadem, turkosa ögonlock, loppisfyndad axelvaddsskjorta och mom jeans. Vi åkte till Iso Omean och åt italiensk glass, sedan for vi till Toys R' Us och jag beundrade lego och körde lite scooter haha.
  • På fredag var det kalas. Blev megasuperjättemätt.
  • Igår firades Artur, han var så söt när han öppnade sina presenter! Och han är superglad för sin telefon - ringer alla hela tiden och skickar röstmeddelande efter röstmeddelande på whatsapp. :'))). Jag hade dock plötsligt fått jobb så var där i sex timmar. Läste ut Lögnernas träd under den tiden! Fixade pasta med creme fraiche och soltorkade tomater och olja och färska örter då jag kom hem + såg ett avsnitt Game of Thrones. SÅ skönt att vara ensam hemme for once! Längtar rätt mycket efter att flytta hemifrån - är jag hemskt som tänker så? När familjen kom hem igen fixade vi Arturs önskerätt och jag bakade kex och så mixade mamma glass. Pojkarna såg på film och jag skrev blogg. Och klockan nio började jag ordna om bokhyllan. Jag fick allt att rymmas! Hipp hurra! Lite rädd att det ska rasa ner på mig någon natt ändå, men sådana risker får man ta. ÄLSKAR att ordna bokhyllan, kanske visar hur det blev någon dag! Eller går igenom den helt och hållet - hade kanske varit najs? Eller? Är ni intresserade hojta!
  • Idag har jag också jobb. Sen vet jag inte vad som händer.
Puss kram det var mina veckor.

2 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter med läger <3
    Visa gärna bokhyllan om du vill!! ÄLSKAR att ordna i min egen och se hur andra har det. :D

    SvaraRadera
  2. Men åh vad läskigt med cykelolycka och allt!! Skönt att det gick bra haha, och det låter ju jätteroligt i övrigt i alla fall!

    SvaraRadera