söndag 16 juli 2017

Film, tv & musik i juni

~
Buffy the Vampire Slayer S3E12-22 - S3: 9/10
SKAM S4E7-10 - S4: 10/10
Riverdale S1E12-13 - S1: 7.5/10
Wet Hot American Summer: Last day of camp - 7.5/10
Wet hot american summer: First day of camp E1-8 - 7/10
Pretty Little Liars S5E14-25 - S5: 8/10
Dear White People S1E1-3
Blue Lagoon - 6/10
A Cinderella Story - 6/10*
Clueless - 8/10*
Assassin's Creed - 5/10
~
OBS JAG GER INTE "RATINGS" TILL TV-SERIER OM JAG INTE SETT SLUT EN SÄSONG UNDER DEN HÄR MÅNADEN
*sett förut
**bio

Bästa nya: får väll säga Wet hot american summer då pga finns typ ingen annan? Eller inget bättre, åtminstone. Vill kommentera vidare att det här ju egentligen är noll kvalitetsunderhållning, men det "served its purpose" och gjorde mig glad + tycker om hur olika karaktärerna är + gillar att det egentligen är en parodi men aldrig blir för överdrivet. Eller det blir det nog i tv-serien men jaja.
Bästa gamla (serier jag sett på förut, men inte dessa avsnitt, räknas också): SKAM!!!!! SÅÅÅÅÅ ledsen över att det är slut dock. :'((((  Vill även säga Pretty Little Liars som var megaläskiiigt. Behöver se sjätte säsongen NU. Var är den, Netflix????
Besvikelse: Assassin's Creed och Dear White People. Hade hört att DWP är amaze men jag hängde inte riktigt med, eh? + gillade ej personerna så mycket. Men tänker nog se slut ändå. Tror det blir bättre.
Överraskning: PLL pga varit rätt trött på det på sistone men sen blev jag addicteeed. Även WHAS som var trevligare än väntat. Och Riverdales slut! Det var brutalt.
Tipsar alla om pga inte många som vet om: känner att egentligen ingen kvalar in här.
Kommentar: rätt nöjd, tycker det är helt passligt. Månadens höjdpunkt var ju helt klart då sista SKAM-klippet någonsin släpptes och jag och Olivia spänt väntade på det mitt i natten. *typ* Grät ej, men det var snyggt och fint och bra och jag har abstinens och behöver mer men vad finns det att göra ... Överlag var månaden rätt långt som jag tänkt också! Dock kollade jag ej på Shadowhunters hehe ...
Vad händer i nästa månad? Vill se på Buffy och GoT - de nya avsnitten börjar släppas OMG!!! Kanske ser klart DWP, hoppas se sjätte säsongen PLL, vill kolla Glow och jag vet inte, kanske börjar något nytt? Shadowhunters får jag se om jag har lust med och någon gång borde jag ju fortsätta med The Vampire Diaries också.

MUSIK & PODCASTS

Poddar: Noel & Ludwig och Sanningens mammor. Mina favvispoddar for lajf. Var ju lite drama mellan dessa två också som nog var rätt onödigt men lite spännande lol.

Vad gäller musik så ... eh, alltså lyssnar på rätt lite då det är sommarlov? Största delen av lyssningen sker liksom under bussresor annars. Men: Katy Perry släppte album - gillade det ej särskilt mycket. Lorde släppte album - gillar det rätt så mycket, men inte lyssnat på hela ordentligt än SKÄMS. Lyssnade en hel del på Hov1 pga wthn. Lyssnade också på lite Madonna pga köpte en LP! *Upptäckte* Nadja Evelina! Sååå bra. Jaja och resten kan ni kolla här nedan:
Vad har ni lyssnat och sett på då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar