måndag 26 juni 2017

Vecka 25 Midsommar, film & SKAM

Aa juste skulle ju skriva veckosummering idag också. Okej det blir snabbt:
  • Jobbade mån tis ons lör och där läste jag Vända världen rätt, såg på livestreams på beauty & bullshit, läste bloggar, scrollade instagram, svarade på någon fråga om när kyrkan är byggd och om man får ta faktablad, sopade trappan, tvättade vessan och kollade Buffy the vampire slayer. Ändå chill jobb? Och supertråkigt men jaja easy earned cash.
  • åkte till Ikea på torsdag. Åt grönsaksbullar och potatis och ketchup. Drömde om ett eget café och en egen lägenhet. Köpte en minisvärmorstunga.
  • städade och tvättade något fönster för det blev midsommar. Har så städigt just nu!<3
  • På midsommarn åt jag först hemma under parasoll i regnet, gjorde mig färdig, väntade på Nea och åkte till en kompis för att hänga och fira midsommar. Vi hade tänkt fixa mat där med men butiken var stängd. So much for planning. Men vi åt kex! Och lekte lekar! Och hade det nog rätt mys för det. Och just det! På dagen badade jag bastu och så hade vi vattenballongskrig och det var kul.
  • En dag såg jag Clueless älskar den! Främst kläderna haha. En annan dag såg jag Wet hot american summer och sedan Wet hot american summer: first day at camp och är nu lite kär i Paul Rugg hahaha? Mycket pepp på Ten years later. Och en dag såg jag också A Cinderella Story den med Hilary Duff. Tror jag sett den förut, men tyckte såhär typ: gillar ej Hilary Duff men tycker Chad Michael Murray är såååå snygg så det är okej.
  • Igår grillade vi hemma och det var såååå gooootttt!!!!! Majs och vegkorv och paprika och bröd och grekisk sallad och potatis och guacamole <333333! Sen for jag på byn och förundrades över nya snapgrejen.
  • På lördag hade jag förövirgt typ PANIIIK hela dagen pga sista klippet av SKAM någonsin skulle släppas. Och det kom ju aldrig. Men så kom det. Och det var arton minuter långt. Och jag och Olivia såg det mitt i natten. Och jag grät inte men nästan och nu är det SLUT jag FATTAR ej!??!???!?!?!?!?!?! Måste se om hela alltihopet nu ju. Och att det är mindre än ett halvår sedan jag såg första säsongen?!?!??! Fattar ej det heller. Gick för snabbt. Men kändes samtidigt som rätt länge. Och nu är det över foreevevevvevr. Aja är nöjd med slutet ändå. Kanske skriver något längre någon gång.
Och det var alles folket! Ska försöka förstå Zara-Noel-Ludwig-dramat nu. Så ledsen över det förresten. Gillar dem alla. Och tycker att de bara är unga människor som gör fel och så men tänker att vi andra ju ej har med det att göra. Aja vill ändå få nån klarhet i det hela sorry not sorry för att jag bryr mig. Bye.

2 kommentarer:

  1. sista klippet av skam :(((( tyckte ändå slutet var bra, älskar jonas så <33. tyckte också avslutet med sana och yousef blev snyggt, hade varit lite konstigt om man hade sett dom kyssas, lite olikt sana liksom. gud vad kul med vattenballongskrig, älskar att leka sånt. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa!! :(((( Och elĺéŕ´hur blev så glad! :D Och ja sant, hade på sätt och vis velat se Yousef i sista avsnittet med men alltså det kändes ju kanske naturligast såhär - hade ju typ varit lite forcerat och sätt orealistiskt om han bara dykt upp på festen mitt i allt. Eller hur det var så roligt! Och vi är ju rätt stor familj så då blir det extra kul ;D :') Kram!

      Radera