tisdag 16 maj 2017

Vecka 19 Morsdag & finska

Förra veckan var en himla berg-och-dal-bana. Eller okej: JUST NU känner jag mig som en berg-och-dal-bana. Känslomässigt mest då kanske. Kan vara superglad och älska livet och allt och alla en sekund för att vara helt förvirrad och frustrerad och irriterad och ledsen i nästa. Men det går väll över - har det ju gjot hittills. Har spotify som tur är! Lyssnar verkligen så mycket mer på musik när jag är i deppar?

Okej överlag skulle det ju vara recensionsvecka och förlåt för att de tre sista recensionerna aldrig dök upp men var som sagt inte in the best mood och hade heller inte någon tid. Åtminstone inte på söndag för då var det ju morsdag så noll tid för annat.

Hoppas ni inte tycker jag är allt för jobbig som lovar saker jag ej håller! Men är ärlgt talat ändå nöjd - jag menar fick ihop fyra recensioner på fyra dagar helt plötsligt!?! Har så många färre nu. SKÖÖÖÖNT.

Main events denna vecka har förövrigt varit:
  • brankkis på måndag då vi gjorde noll? Eller bara satt och babblade i typ en timme och lyfte sedan en vagn med luftdynor och blev sedan ändå där övertid pga var tvungen att fylla på syreflaskorna? What.
  • Tutormöte som var kul! Och att hjälpa de blivande ettorna med kursval. Och stafettövning som blev till ingenting pga så få intresserad - vi hade ändå ett lag tills på måndag så vi insåg att vi inte skulle hinna träna en enda gång. Ännu en skolgrej: fysikshow på fredag! Tyckte det var mycket intressant och häftigt.
  • Sak som påverkade hela veckan: var tvungen att läsa en bok till finskan och hatade verkligen varenda minut av det. Pga: gick sååå långsamt + en del obehagliga scener och ingen karaktär jag brydde mig vidare mycket om. Läste ändå ut den på söndag kväll efter ishockeyn till slut. SÅ skönt att den är slut! Pratade om den på måndag i skolan. Det gick sådär. Andra hade tydligen tyckt att det var ännu jobbigare än jag om vi säger sådär.
  • En grej som var mycket rolig dock och har men finskan att göra: vi skulle göra en reklam! Jag och Emma och Nea gjorde en video och det var så kul! Tycker också vår idé var bra och att den blev snygg och rätt rolig. + var superroligt att se alla andras! De flesta hade verkligen himla fina grejer.
  • På lördag hade lågstadiet allsång så var där och sjöng lite. Det var okej. Rätt mysigt. Träffade Wilma och Nicole på kvällen, var första gången jag körde ner till byn med skotern i år och såklart vägrade den starta igen när jag skulle hem. Suck. Men kom hem ändå och såg på röstningen i Eurovisionen. Tycker ärligt det är den mest spännande delen av det programmet? Gissade rätt på vinnaren ändå. Tycker helt klart han var _worthy_!
  • På söndag var det ju morsdag som sagt! "Väckte" mamma med sång och avokadosmörgåsar och smoothie och kakao och choklad. Åkte till Helsingfors och åt på Kale + Date för första gången ever. Det var gott och häftigt att det finns ett helt vegansk+glutenfritt ställe! Inte världens bästa service eller stämning + vissa saker var lite väl konstiga men överlag: do recommend. Som mellanmåls- och brunchställe då främst. Efteråt åkte vi till botaniska trädgården. Det var så fint! Och varmt! Ska besöka igen.
  • Sen åkte vi till Iso Omena för att äta på Fafa's och se det nya som öppnat där nu - det var så fiiiiint!!! Gud. Älskar Iso Omena. Gick in i någon butik, åt italiensk, vegansk chokladglass, såg på nya Finnkino, oo:ade och aa:ade. Åkte hem. Läste i boken. Såg på Finland-Schweiz och var SÅ spänd hela tiden GUD vilken thriller haha.
Och det var det you guys! Hur var din vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar