söndag 7 maj 2017

Vecka 17+18 Valborg, mat & COR

Hej idag är det söndag dvs ska summera veckan i ord. Och kanske bilder vem vet? Skrev ju dock aldrig om förra veckan så här kommer två på en gång igen. Obs ORKAR inte skriva utförligt om allting och tror ingen orkar läsa det heller så here we gooo.
  • var rätt duktig vad gäller skolarbete vecka 17 - älskar verkligen rutiner och att sträcka över punkter på listor!!!
  • på tisdag upptcäkte jag Noel & Ludwig - riddarna med brustna hjärtan så marathonlyssnade tre avsnitt medan jag stekta plättar.
  • hade finskaprov och det gick bra om en tänker på att jag faktiskt egentligen inte fattade grejen.
  • började se på Victoria! Har förtillfället sett alla fem släppta avsnitt på arenan. ÄLSKAR!!!<333
  • Hov1 släppte ett album mitt i allt från ingenting!!! Dog lite. Älskar det. Har lyssnat på det nästan non-stop sedan dess.
  • var bjuden på kakfest för Lotta och Malin bestämde sig plötsigt för att baka och det var superfint! <3 Tack så mycket <3 Fick supergod vegansk morotskaka, hade med mig potatissallad, drack mjöd, dansade till Let's Dance-videos på YouTube.
  • Det var _valborgsmässoafton_! Firade först hemma med familjen med munkar, potatissallad, vegkorv och äppelvichy. Och jordgubbar och choklasmousse!!! Senare med hamburgare hos Nea och nästan samma queens som dagen innan. Jag, Nea och Emma visade de nyare vännerna vår tomma by i solnedgången.
  • läste ut Uppstigningens brunn del 1 och den var amaze har kommit halvvägs i andra delen nu ÄLSKAR den här världen och dessa karaktärer så mycket. DOCK mindre bra att jag egentligen borde läsa en bok till finskan men när detta finns kan jag verkligen inte förmå mig till att göra det?
  • har gjort två presentationer - hållt den ena. Också skrivit en liten grej till finskan och planerat en reklam med Emma och Nea. Ska kanske filma in den imorgon tror det blir toppen!
  • sett ikapp Reign med Olivia! Älskar Reign igen. Dock var ju sista avsnittet i säsong tre helt sjukt - har de no mercy liksom? Dog lite. Måste se säsong fyra nu dock och vet ej hur det ska ske ...
  • såg även ett avsnitt Pretty Little Liars det var länge sedan! Lite trött på den serien dock. Får se hur länge jag orkar. (Är mitt i säsong fem nu typ)
  • Säkert 50% av min vakna tid den här veckan har gått åt till att glo på smink på nätet. GAHH vill ha så mycket men allt är ju så dyrt!!!
  • sett något avsnitt Buffy the Vampire Slayer också.
  • lagat pesto my love och en pastasås som skulle vara savory och cremy och helt amazing men alltså tyckte ej det? Den smakade mest blomkål bara.
  • Såg Harry Potter and the order of the Phoenix på fredag det var myyys! Eller rätt mörk film egentligen. Hatar slutet t.ex. Faktiskt nästan min värsta död i Harry Potter. Nästan.
  • Det har varit megavarmt!!! <33
  • Speciellt igår. Åkte till Helsinfors med Taija, Malin, Lotta, Nea och Emma och deltog i Color obstacle rush! Det var superkul och vädret var fatastiskt och fick färg överallt även om det inte fastnade nämnvärt på kläderna. Dansade en hel del, åt på Fafa's, köpte äntligen en ny handkräm från The Body Shop som jag köpte första gången någon gång för länge sedan och som var helt sjukt fantastisk men sedan har jag aldrig köpt en ny ... den räckte liksom megalänge dessutom! Köpte också ett liquid lipstick som var någon nyhet och som hade superfin färg och inte var megadyrt. Var ett rätt bra köp för den håller bra och har verkligen fin färg och känns bra på läpparna MEN smular lite och luktar lite weird vid applicering men ej efteråt ...
  • idag har jag lagat socca <333 det blev rätt bra men let's face it: inte lika bra som i Nice.
  • har också glott på Victoria och sminkat mig och duschat och ätit och sett på Reign men faktiskt typ ingenting annat så skönt och stressigt på en gång att jag faktiskt basically inte gjort ett skit. Måste lära mig att göra så oftare!!

Vad har du gjort då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar