söndag 2 april 2017

Svenska böcker i april 2017

April bjuder inte på särskilt mycket när det kommer till barn- och ungdomsutgivningen i år, men några fina vill jag läsa! Och det är ju ärligt talat rätt skönt med lite färre att lägga till TBR:en för en gångs skull ...
raben&sjögren
Mademoiselle Oiseau och landet Argentine av Andréa de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt
Så kul att vi även får en tredje del i denna otroligt vackra och skruvade serie! Ser fram emot denna mycket, recension på del ett finns här och del två här.

Modernista
Minnen av vatten av Emmi Itäranta
Det här är faktiskt en finsk bok från början yippie! Tycker alltid det är kul när finska böcker översätts till svenska, känns som om det händer mer sällan än det motsatta? Den här ska filmatiseras också, superkul! Får se om jag läser på svenska eller finska. (Snyggare titel på finska förövrigt - Teemestarin kirja (ung. Temästarns bok), eller okej den här är också snygg men den andra intressantare tycker jag.)

B Wahlströms
Eldmärkt av Sabaa Tahir
Ni som hängt här ett tag vet att jag är überpepp på denna. Å VAD JAG LÄNGTAR AAAH SNART ÄR DEN HÄR!!!

Vilka böcker har jag missat? Vilken titel vill du läsa mest?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar