lördag 1 april 2017

Mars-böckerna

Idag är det första april!!! Dvs vår påriktigt. Det skulle en dock inte tro eftersom det är nästan helt vitt utanför mitt fönster. Nu är det också superdimmigt, i och för sig. Dimma är så fint! I mars fick bloggen nytt namn och ny adress vilket faktiskt har känt väldigt bra, även om statistiken dalat - men tänker att det egentligen inte är någon skillnad pga verkligen SÅ många av sidvisningarna förut var bara späm. Så skönt att det är borta nu.
~
Hugo och kepskampen - Christina Lindström (4/5)
Alla tiders dinosaurier - Johan Egerkrans (4/5)
Innan jag dör - Jenny Downham (4/5)
Den ökända historien om Frankie Landau-Banks - E Lockhart (5/5)
Sword Princess Amaltea #2 - Natalia Batista (4/5)**
~
Antal lästa böcker: 6 st
Antal lästa sidor: 1362 st
*Omläsningar: ingen
Antal manliga/kvinnliga: 1/5
Kvar i olästhögen: 109 st (111-2)
**Övernaturliga inslag: två fantasys
Påbörjade serier: - (eller ..? Är Hugo det?)
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): en - Amaltea!
Avslutade serier: -
Antal recenserade böcker: bara en av dessa och tror det bara är en annars med eh ... bara säger: kommer bli en massa recar i april. Måste bli. Är så efteeerr.
Fådda/köpta böcker denna månad: alltså är faktiskt nästan hundra på att jag varken köpt eller fått en enda bok denna månad heja mig! Lånat alldeles för mycket doock ...
***Lästa recensionsex: ehh ... inte ett enda whoopsie.
Lästa bibliotekslån: fyra dvs alltför många.
Lästa e-böcker: -
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: ett seriealbum! En facklitterär!
Böcker som påbörjades denna månad/tidigare men inte lästes ut: *fortfarande* Harry Potter och hemligheternas kammare, Uppstigningens brunn och Pappa Pellerins dotter. Nya: Om du såg mig nu och Sword Princess Amaltea #3.
Månadens snyggaste:
Ska jag vara ärlig tycker jag faktiskt inte något av månadens omslag är supersnyggt, för Alla tiders dinosaurier har verkligen inte den snyggaste bilden på framsidan. Så Amaltea får nog vinna!
Månadens bästa: Den ökända historien om Frankie Landau-Banks som var helt himla amze aahh!!!
Största överraskning: Alla tiders dinosaurier som var helt perfekt till ett skolprojekt och annars också superintressant vill veta allt om dinos. (Har läst två av Sara Sheppards dino-böcker med, men de var så korta så tog inte med dem ehh ...)
Största besvikelse: men ingen vad skönt!
Spännande saker som hänt under den här perioden: varit rätt mycket med skolan, gått på bio, träffat kompisar, pratat med bokcirkeln. Alltså faktiskt inte mycket mer än så.
Hur det gick med planeringen: Läste ut endast två av fem jag listade, men är ändå rätt nöjd med månadens läsning - eller okej meganöjd kom ju över tusen sidor tycker det var hundra år sedan? + bara fyror + är NÄSTAN on track med mitt Goodreads-mål! Skrev heller inte något annat än för blogg och skola ...
Planer inför nästa månad: Läsa ut Amaltea #3, Om du såg mig nu, Tusende våningen. HP #2, Uppstigningens brunn del 1, Pappa Pellrin SNÄLLA och Trollkarlen från övärlden. Förhoppningsvis även Lögnernas träd! Gud, kommer säkert ändå bli bara tre av dess men det är okej. För övrigt ska jag till freaking NICE nästa vecka!!! Så blir det påsk och så ska jag på 24h-övning.

Vad gjorde och läste du i mars?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar