måndag 6 februari 2017

Januari-böckerna

Januari blev en rätt skolig månad. Och Gilmore Girls-ig. Det här märks nog i läsningen, som endast blev fyra titlar varav tre lästes halvt för skolan. Jag skrev bara 20 inlägg och statistiken fortsätter vara flippad pga någon bot från USA eller vad det nu är. Jag funderar verkligen på att byta bloggplatform eller adress eller något, men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga - har ju gjort det för med inte superlyckade resultat ... Aja, här kommer böckerna jag läste nu då!
~
Tio över ett - Ann-Helén Laestadius (4/5)
Nordiska gudar - Johan Egerkrans (5/5) **
~
Antal lästa böcker: 4 st
Antal lästa sidor: 1 211 st
*Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga: 3/3
Kvar i olästhögen: 111 (105+9-3)
**Övernaturliga inslag: är nog bara Nordiska gudar som kan räknas som övernaturlig och den är ju egentligen en faktabok .. ;-D
Påbörjade serier: hörde att Aristotle & Dante and the Secrtes of the Universe ska få en uppföljare så det blev tydligen en påbörjad serie då ...
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): ingen
Avslutade serier: -
Antal recenserade böcker: 6 st, varav två av dessa + en som är färdigskriven men ej publicerad.
Fådda/köpta böcker denna månad: 9 st (men guuud ..!) (dock är endast 2 st rec-ex och tre stycken facklitterära så det är ändå inte såå farligt :-)))
***Lästa recensionsex: alltså bara ett!?! Så dåligt. Ska skärpa mig. Lovar typ.
Lästa bibliotekslån: ett.
Lästa e-böcker: -
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: en bok med en massa fantastiska illustrationer <33
Böcker som påbörjades i januari/tidigare men inte lästes ut: Harry Potter och hemligheternas kammare hade jag verkligen tänkt läsa ut men det blev inte så. Sedan har jag påbörjat Enda vägen och annars är det kanske mest Uppstigningens brunn som också är påbörjad från tidigare.
Månadens snyggaste:
Månadens bästa: Aristotle and Dante Discover the Secrtes of the Universe!!!
Största överraskning: Ingen egentligen men delvis Nordiska gudar kanske pga sjuk mytologi!?!
Största besvikelse: Hmm ... men ingen faktiskt? Let it Snow isåfall men hade nog inte enorma förväntningar på den ändå.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Sett en himla massa avsnitt Gilmore Girls hahaha. Plus skrivit rätt mycket engelska iom uppgifter vi hade. Gått på bio Klippte håret alltså DEN KÄNSLAN. <33 Gick med rött läppstift. Firade mig och Taija med pizza och borwnies. Firade min födelsedag på födelesdagen med prinsesstårta i sängen. Åt sjukligt god hamburgare. Städade bokhyllan. Typ såå.
Hur det gick med planeringen: alltså helt okej. Såg alldeles för mycket på Gilmore Girls och läste ut en av böckerna jag hade på hälft så det är ändå typ godkänt va'?
Planer inför nästa månad: Läsa Ordbrodösen samt Enda vägen och förhoppningsvis Harry Potter och hemligheternas kammare, Uppstigningens brunn plus Dödens märken. Hoppas hinna med alla men blir ju knappast så ... annars så tänkte jag se slut Gilmore en gång för alla samt skriva lite på något påhittat. Gjorde nog inte det ALLS den här månaden?

Och det var det! Vad läste du?

3 kommentarer:

  1. Jag är såååå nöjd med mitt januari som läsmånad. Läste 10 böcker: The Twelve Days of Dash & Lily, Ten Thousand Skies Above You, An Illustrated History of Notable Shadowhunters.., A Million Worlds with You, P.S I Like You, A Tragic Kind of Wonderful, Stalking Jack the Ripper, Love and First Sight, Every Heart a Doorway och Salt to the Sea! De bästa var nog de båda Firebird-böckerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, wow! Det var inte lite det - vill också hinna med så mycket ju! Ska kolla upp dem då, tror nog inte jag hört om dem innan ..? :S

      Radera
    2. Haha, det hade jag visst tydligen .. visste bara inte att serien hette Firebird :P Men jaa, de verkar superbra! Och omslagen är OTROLIGAAA

      Radera