söndag 1 januari 2017

Svenska böcker i januari 2017

Hej det är januari! Hursom: därför är det dags för ett inlägg med vilka böcker som kommer ut, utvalda av mig. Så det här är inte allt, bara det jag ens är ett litet uns intresserad av. (Vissa av dessa kom ut redan i slutet av december, men jag vade att inte göra ett sånt här inlägg då så de får vara med nu.)
rabén&sjögren
ÄNTLIGEN säger jag bara. Älskade den senaste delen, Som om jag vore fantastisk och har verkligen väntat på fortsättning efter det. Och nu! Är den här!
Som om inte handlingen vore nog så har den här boken också ett fantastiskt omslag. Plus Anna Jakobsson Lund och Anna Ahlund - två favvos - har varit involverade i skapelseprocessen. Ja, jag har orimligt höga förväntningar, och ja, jag tror absolut det finns grund för dem.

Bonnier Carlsen
Om vi bortser från att jag verkligen inte gillar då svenska böcker behåller den engelska titeln så har jag bara hört underbara saker om den här boken och är ytterst nyfiken.
Även om första delen inte landade på mer än ett okej för mig så är jag nyfiken på hur Billies liv fortsätter.
Jag har faktiskt inte läst någon annan bok om Emanuel Kent men har hört en hel del gott om dem så någon gång tror jag det sker. Nu kommer tredje delen iallafall! Kul med en "vanlig"serie för en gångs skull också.


B Wahlströms
En dystopi som verkar rätt hajpad för att knappt vara utgiven, men okej, jag är med. Tror det här kan vara superbra, faktiskt.

Modernista
Ja vaddå? Det ääär faktiskt helt okej att vilja läsa en bok pga omslaget även om en inte fastnade för en annan bok av författaren. Faktiskt.

Gilla böcker
Vet typ inte alls vad den här är om hahaha bara att jag vill läsa väldigt gärna. (Okej, så: läste nyss första meningen på handlingen Manhattan, år 2118 IIIIIIIIIIH!!!!)

Och det är vad som ges ut denna månad! Eller har getts ut rätt nyss. Inte megamycket, men ändå rätt många jag hmskt gärna läser. Sex stycken närmare bestämt ... ojdå ... jag som brukar läsa fem i månaden ... nåja, det här blir nog bra, go 2017! Vad vill ni läsa från månadens utgivning?

6 kommentarer:

  1. Nämen Gud?! Har Veronica Roths nya bok redan översatts??? Modernista alltså! <33 Jag gillar dock Divergent-trilogin, men har sista boken kvar. (Som jag skjuter upp, liksom alla andra böcker i serier, specifikt sista delarna)

    En bok som jag riktigt HYPAR (!) för i Januari är tredje boken i serien ceremonin av Kiera Cass, du vet. Hahah. Läste andra boken nu sent i höst och hamnade typ en i rejäl lässvacka pga den o ville bara få läsa fortsättningen. Men du var väl inte överförtjust i första boken? Det jag älskar är kärleken, trots allt velande & kärlekstriangel. Riktigt feelgood enligt mig, haha. (Dock sorgligt ibland..hmm) Men tror världen ni börjar nå krig och kaos, så extremt spännande!! & hur allt ska gå!! (Kanske du ska ge andra boken en chans, haha? Kan tipsa om att B. Wahlströms troligtvis ska hålla en bloggstafett om andra boken snart, eftersom jag fick ett läs-ex i förskott inför stafetten, som sen typ bara skjutits upp! Vill du ha ett kan du alltid maila o fråga - eller bara hålla utkik, de brukar ju efterfråga också)

    Ha de bäääst!! :D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAA ELLER HUR!!! <33 Tror iochförsig att den släpps samtidigt överallt i världen, men ändå :')

      Ja just det! Har dock skrivit upp den som februari-bok?! Hmm, typiskt mig att missa då jag fixar inläggen i förtid ... Men åå, är både härligt och jobbigt att hamna i en sådan lässvacka ju :S Och ja, totalälskade kanske inte Ceremonin, men vill absolut läsa vidare! Var för att jag missat den som januari-bok som den inte nämndes här :'D

      Detsamma till dig Hannah! <3 kram!

      Radera
  2. Jag är också omåttligt taggad på Ordbrodösen! Den verkar sååå bra! :D

    SvaraRadera
  3. Tusende våningen är jag också nyfiken på

    SvaraRadera