måndag 10 oktober 2016

TBR-tag!

Finaste Siri på Sizzens bokblogg taggade mig i den här taggen för hundra år sedan, men ni vet ju att jag alltid glömmer allt. Aja, tack för taggen, nu let's do!

1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
Enda jag kommer på som jag helt gett upp är Do Van Ransts Lögnen på femte våningen ... den funkade verkligen inte för mig.
2. ken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid?
Alla mina olästa haha. Nej men Pestan söker jag fortfarande rätt tillfälle för, skulle liksom på sätt och vís vilja kasta mig över men samtidigt har jag aldrig möjlighet att sträckläsa. :/
3. Vilken bok har du inte läst än, för att det är fortsättningen på en serie?
Sovarna av Maggie Stiefvater. Måste ta mig igenim Drömtjuvarna innan!
4. Vilken bok har du inte läst  än eftersom den är helt ny?
Hmm ... rätt många egentligen, men säger Let it snow! som jag fick på posten förra veckan.
5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?
Å vad svårt! *kollar olästhyllan* Säger Det mörka ödet av Sally Green på den här. Tyckte egentligen ettan var bra men inte fantastisk så helt stämmer ju inte det här men alltså en låter väl bli att köpa böcker av författare en inte gillar?
6. Vilken bok har du inte läst än, för att du inte riktigt känner för det?
Finns ju en del av dessa med ... men t ex Enklav av Ann Aguirre som först hade fantastiska recensioner men sedan not so much.
7. Vilken bok har du inte läst eftersom den är gigantisk?
Kampen om järntronen av George R R Martin som jag hållit på med i x antal månader nu. Okej har inte läst i den sen typ juni men ja det är storleken som avskräcker.
8. Vilken bok har du inte läst än, för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner?
Oftast går jag faktiskt mer på recensioner än omslag. *yeah sure* Kanske Dockskelettet av Holly Black kan vara nåt?
9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög?
Hmm ... kanske Diana Gabaldons Främlingen pga den är ENORM och hur ska jag hinna läsa något annat på en lång tid då?!
10. Tagga någon!
Skippar tyvärr pga tror de flesta redan gjort ... men om du ej gjort så klart du kan göra. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar