lördag 22 oktober 2016

#fallintofantasy16 sammanfattning

Jag skrev ju egentligen inget inlägg om det här här på bloggen men Liza på i regnet höll nu under höstlovet (fredag-fredag (dvs åtta dagar) (en kan ju tolka det olika) (okej whatevs vi FATTAR)) i en liten läs-a-lot där tanken mest är att verkligen sjunka in i en bok - fall into fantasy så att säga - men utan stressiga sidnatalstävlingar eller liknande. Detta passade mig utmärkt och har gjort att jag läst åtminstone någonting varje dag under den här tiden och prioriterat läsning framför tv-serier och liknande! Jag uppdaterade lite nu och då på instagram hur det gick för mig istället för att skriva dagliga sammanfattningar här.

Har inte skrivit upp exakta sidor/dag men ungefär såhär:
  • Påbörjade Pestan natten till fredagen 14.10 och läste typ halva. Andra halvan lästes i bilen på fredagen. (195 sidor)
  • Efter det tog jag tag i Kvinnan i svart som jag hade läst ca ett kapitel i innan fallintofantasy16 började. Läste ut den på söndag I think. (~120 sidor)
  • På måndag påbörjades En väktares bekännelser som blev utläst kring midnatt på torsdag. (283 sidor)
  • Det var redan fredag då Ingen normal står i regnet och sjunger börjades och under natten läste jag ca halva. På fredag morgon lästes den ut. (216 sidor)
  • Och innan fredagen tog slut hann jag läsa 72 sidor i Mrs Peregrines hem för besynnerliga barn!
Jag är SÅ nöjd! Dock så blev det ju en hel del titlar till att recensera ... men men. Det är ju egentligen bara en positiv sak. Sammanlagt blev det alltså ca 886 sidor. Vilket är bara lite under det jag brukar läsa under en hel månad - jippie! Tror den här månaden kan bli så bra läsmässigt. Har en massa böcker jag tror är fantastiska och som säkert går supersnabbt att läsa.

Tack tack tack Liza än en gång för detta fina initiativ! Jag hade jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar