fredag 2 september 2016

Musik, film & tv - augusti 2016

Hösten är en sån himla mysperiod, alltså. Sitter här i träningshorts och filt och har nyss sett ett avsnitt SATC medan jag åt choklad. Obviously hade jag även ett doftljus tänt. Har.

Men det var ju inte det jag skulle prata om. Det är nämligen musik-, film-, tv-serie- & podcastrapport-time! Whoop.

Och nu fick jg en skål med glass chokladpudding snömos ships i. MYYYYS.

via GIPHY
TV & FILM
~
Freaks & Geeks S1E16-E18 (S1 - 10/10)
Sex & the City S2E8-S3E2 (S22 - 9/10)
Stranger Things S1E1
Vampire Diaries S3E14
Bee Movie (4/10)*
The Incredibles (9/10)*
The Theory of Everything (8/10)
Tjuvarnas jul: Trollkarlens dotter (7/10)
Zootropolis (8/10)
Hachiko (8/10)
Dirty Dancing (8.5/10)
~
OBS JAG GER INTE "RATINGS" TILL TV-SERIER OM JAG INTE SETT SLUT EN SÄSONG UNDER DEN HÄR MÅNADEN
*sett förut
**bio

via GIPHY
Bästa nya: Dirty Dancing! Både pga the best company och pga så fina kläder och årtalet och ja, sådant.
Bästa gamla (serier jag sett på förut, men inte dessa avsnitt, räknas också): The Incredibles som jag raktiskt såg på engelska för första gången! En av mina favoriter. + Freaks & Geeks som gick ut med bravus även om det ju inte var ett ordentligt slut och den hade så mycket mer att ge och alltså VARFÖRBLEVDENNEDLAGDARGH.
Besvikelse: Bee Movie även om jag sett den förr haha ... men aldrig på det här sättet. Mycket konstig film tyckte jag nu.
Överraskning: Dirty Dancing! Men även Vampire Diaries som är ännu mer cringy än jag mindes men samtidigt härligt nostalgi-framkallande på något vis.
Tipsar alla om pga inte många som vet om: Sex and the City är ju inte direkt okänd men i mina kretsar ses den nog inte på så mycket. Borde dock! Så härlig serie! + knäppt mode.
Kommentar: En rätt vanlig månad, var på filmkväll och det var mys. <3 Plus såg som sagt på The Incredibles igen för första gången på ett tag med familjen vilket också var *hjärtögonemoji*.
Vad händer i nästa månad? Sex and the City kommer tittas på A LOT samt förhoppningsvis Gilmore Girls och Stranger Things! Och Zara Larsson släpper nytt album = äntligen.

via GIPHY
MUSIK & PODCASTS

Skolresorna har börjat = lyssnar på musik konstant. Plus ny grej på spotify är ju Release Radar som jag älskar. Hittat så mycket bra via den. Eller mest blivit uppdaterad om vad mina favvisar släppt men ja.  Min favoritlåt atm stavas Let me love yu med DJ Snake & Justin Bieber. Och och och! Something Wild med Lindsey Stirling & Andrew McMahon in the Wilderness. ÄLSKAR. Även Savages med Marina & the Diamonds är fab. Plus alla andra på min höstlista. Blir typ lyrisk bara jag tänker på den. Den är per-fek-tion.

På poddfronten har det inte hänt så mycket; lyssnat klart De dödas röster (HELT otrolig - dock lite väl öppet slut för min smak.) samt lyssnat på de Den fantastiska resan-avsnitt som sänts.
Let me love you fick jag inte hit så ny får nöj er med Cold water som är nästan lika bra. Kommer babbla mer om den snart förresten!

Det var min sista sommarmånad. Hurdan var din?

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag har taggat dig i en tbr taggen
    https://sizzensblogg.wordpress.com/2016/08/30/tbr-tagg/
    / Siri

    SvaraRadera