tisdag 23 augusti 2016

Ten books that have been on my TBR-shelf since before I started blogging

Jag har tydligen lyckats hosta en spricka i revbenet åt mig? Jaha. Sådant händer. Ja, det tar ont. Men nej, jag ska inte gnälla.

Jag läste nyss ut Som stjärnor i natten och där på slutet kom det ju. Förklaringen till titeln. Jag var så O-TROLIGT frustrerad på att titeln inte hade kommit genom hela boken men så kom den. Tack. Det skulle ha varit det enda jag kunde klaga på.

Idag är det tisdag i några timmar till och därför ska jag besvara veckans TTT som lyder tio böcker som stått i olästhyllan sen innan jag började blogga. Hmm ... jag började blogga på våren 2011, dvs för lite på fem år sedan. Jag tror ärligt talat inte att jag har typ någon bok i min hylla som stått oläst så länge - mitt läsintresse började liksom på allvar kanske när jag var tio och då lästes allt jag fick snabbt som attan och resten lånades. Lite pengar la jag nog på böcker, men det var främst Daisy Meadowsar som var ulästa på en dag. Såatteh ... förvånansvärt svårt den här gången.

Men. Jag tänker vara med ändå och vända lite på frågan: äldsta böckerna i min TBR! Om man alltså tittar på när jag fått/skaffat dem. Där finns det ju ändå en del.

  • Jag känner mig så otroligt skyldig men ... ett väldigt gammalt rec-ex som fortfarande inte är utläst, men ska vara otroligt bra, är Sagoberättaren som prytt min hylla sedan 2013.
  • Sedan har jag en hel serie som blinkar röd av skam i min hylla ... de tre sista delarna i serien Iron Fay av Julie Kagawa som jag fick från Harlequin, också typ 2013. Då var jag superglad - nu vill jag säga att jag faktiskt bara frågade efter första delen ... Nej men jag har verkligen tänkt läsa den här serien längre - vet ärligt talat inte riktigt vad som stoppar mig?
  • Den andre Will Grayson av John Green & David Levithan från början av 2013, om jag minn rätt. Omslaget lockar inte, innehållet gör väll egentligen det. Tror den an funka i jul?
  • Beastly - ett odjur av Alex Finn är en Beaty & the Beast re-telling och jag är väll ärligt talat inte särskilt lockad. Köpte den på någon bokrea, kanske 2013, och sedan har den bliviti oläst. Men jag tror jag kan gilla om jag ger den en chans så något tag ska jag nog försöka!
  • Phoenix bok av Eden Maguire fick jag för så länge sedan som 2011! Det som tar emot är att jag läste första och inte riktigt fastnade och sedan har jag inte orkat ta i andra och tredje boken, som jag känner mig tvingad att läsa innan även o det står att det är en "fristående fortsättning". Men alltså borde verkligen läsa denna för blev så glad för den och fick den av ma&pa och så så att ... skulle antagligen heller inte ta superlänge om jag tog tag i det!
  • Mirakel av Renate Nedregård köpte jag på en bokrea men sedan läste jag någon negativrecension och hade inte lust längre men nu när jag tänkte sälja den läste jag baksidan och alltså ... om jag någon gång behöver något lättläst men förhoppningsvis läsdrivande så tror jag den kan funka.
  • Cirkoli av Patrik Stigsson fick jag när jag fyllde tonåring och jag minns att jag läst någon lovprisande recension och blev supernyfiken men sedan ... har den stått och samlat dam och jag vet inte. Kanske är det tjockleken som skrämmer? Men vill så gärna ändå!
  •  Liesl & Po av Lauren Oliver har jag faktiskt påbörjat och den är SÅ fin men sedan hade jag väll annat och ... det har jag kanske haft sedan dess.
SÅ! Det får vara tio böcker, för det blir det om en räknar Iron Fay som tre. Vilket en gör. Var förvånansvärt svårt detta ju. Känner mig förvånansvärt stolt. Mindre stolt över alla de 90 böcker jag tydligen lyckats samla på mig på två och ett halv år ca? Tror dock att den största anledningen till att dessa fått stå kvar i hyllan och vänta är att jag efter den här tiden börjat få rec-ex och de måste ju prioriteras. Ingen bryr sig egentligen om de här förblir olästa i all evighet. Förutom jag då ...

Men jag SKA läsa dem. Vill ju det. Finns ju någon anledning till att de är kvar. Någon specifik ni rekommenderar? Eller icke-rekommenderar. Det är också okej.

Puss hej!

4 kommentarer:

  1. SV: Ja alltså att jobba på bibliotek är ett av de bästa valen jag gjort i livet! Se om biblioteket i din stad behöver extrahjälp! Skadar aldrig att fråga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske en borde testa :) har dock för mig att de bara tar emot 18plussare på sommrjobb och sådant så har inte så höga förväntningar :P :/

      Radera
  2. Den andre Will Grayson gillade jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag defintivt försöka läsa den innan året är slut!

      Radera