onsdag 31 augusti 2016

I min brevlåda #53 Augusti 2016

Den här gången blir det ingen video pga kameran strular och så några böcker att visa upp så den hade blivit megakort. Inte för att det egentligen är ett minus men ... Nu får det iallafall duga med mobilbilder och lite skrivet babbel.
Som sagt - SÅ några. SÅ nöjd över det! Speciellt när en tänker på att jag när september är slut kommer ha fått alldeles för många nya igen ...

Jennas första av Pernilla Gesén fick jag egentligen i slutet av juli redan, men glömde nämna då så den får vara med nu. Vet inte riktigt vad den handlar om men påminde mig om denna serie så blev nostalgisk och bad om e-bok. Tror den är lättsam och förhoppningsvis fylld av igenkänning. Stort tack, B Wahlströms!

Ett veck i tiden av Madeleine L'Engle sände Modernista ett överraskande läs-ex av. Det här är en barn-scifiklassiker som jag faktiskt råkar ha läst. Har skrivit ett kort omdöme här, men av vad jag minns tyckte jag ännu mindre om den då ... Får se om jag alls läser om, just nu känenr jag åtminstone inte riktigt för det. Men ugåvan är snygga - som alla Modernistas böcker - och att den ska bli Disney film hade jag ingen aning om! Kanske läser bara därför. Tack så mycket för den, Modernista!

Sista boken är en VÄLDIGT efterängtad en som jag redan läst, ehe ... nämligen (M)ornitologen av Johanna Thydell. Har ju redan nämnt den ett par varv men har alltså väntat på den i typ fem år så ni fattar förväntningarna och peppen och så? Tänker inte säga så mycket än - den 17 september är det nämligen rec-datum! Tusen tack, Alfabeta!

Så, det var det! Känns väldigt skönt att oläst-högen förhoppningsvis minskat den här gången. Om det nu verkligen är så får ni förhoppningsvis veta senast på lördag ...

Något du vill läsa/har läst här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar