lördag 20 augusti 2016

Helgplaner & veckosummering #33 Vardag

Hej på er alla fina!

Igår hade jag noll tid till att skriva blogg - så som vanligt blir veckosummeringen på lördag istället.

Den här veckan har varit väldigt full, känns det som åtminstone. På torsdag började jag åtta med gymnastik och fortsatte med andra ämnen fram till fyra. Sedan kom jag hem, ville bara sova men behövde mat innan brankkis så hjälpte lite med den (men var mest stressad och sur på alla andra - förlåt!) och körde sedan iväg till FBK.

Var så himla roligt att se alla och vara tillbaka där. Vi gjorde inte så mycket - skulle städa skåp och rulla slang - men pratade desto mer och alltså ... jag älskar helt enkelt den där dagen i veckan med de där udda personerna som jag inte ser någon annan dag. Trots att jag ibland har noll lust att gå ... Så skönt att prata med dem.

Fick även två paket på posten! Varav ett innehöll bok jag längtat efter något otroligt. Ska läsa den nu i helgen har jag tänkt.

På tisdag var det en basic skoldag, eller en väldigt tung dag, ärligt talat. Tycker typ allt förutom franska och modda är tråkigt nu i början i och för sig ... Men den tog slut och jag köpte kex efteråt för att trösta mig och så skrev jag ett inlägg på andra bloggen och kanske jag läste.

På onsdag gick dagen snabbt då vi bara hade språk. Skrev två inlägg, struntade i läxorna och packade inför klassutflykten vi skulle på nästa dag. Gick i duschen.

På torsdag hade vi bara fyra timmar - rella, fyssa, modda. Fick en jobbig hostatack på rellan som aldrig ville ta slut men annars gled dagen smärtfritt förbi. På matrasten, innan vi skulle iväg, sprang jag och Nea till en K-market för att köpa halstabletter (som sedan visade sig vara onödiga) till mig och sedan snabbt in efter våra väskor. Vi skulle till en lägergård någonstans nära Hangö och där var så himla fint! Eller husen var rätt tråkiga men stranden älskade jag. Började tänka på snäckstugan i Harry Potter av den.

Där lekte vi en massa, åt mat som vinner skolmaten med hästlängder, doppade oss, grillade, stekte plättar och bastade. Som en gör. Lärde känna många jag bara varit ytligt bekant med förut ett snäpp bättre och sov alldeles för lite. Det var fint. Hade gärna varit där längre, även om jag nog inte hade orkat ... men det är så konstigt med sådana här "läger" - fast en varit där en superkort stund känns det som evighet, och tvärtom. Man kan ha varit på ett läger i fyra dagar men det känns som en sekund. Tiden stannar liksom lite.

Efteråt var jag lipig, deppig och trött, som jag av någon anledning alltid blir när jag har _umgåtts intensivt_ men samma grupp människor en längre tid. Känner mig liksom tom och sprängfylld samtidigt. Väldigt jobbig känsla - men som tur var den borta när jag vaknade idag.

Hemma var jag bara i några timmar igår, för sedan skulle syrsan ha tjejkväll så hon schasade ut resten av la familia. Vi åkte till Iso Omena, provade på en massa mat/efterrätter och beundrade hur fint de verkligen fått det. Köpte chips och crème fraîche, samt ny film och sedan körde vi till en Teboil för att sitta där och se på film i bilen. Var mysigt. Gillar min familj.

Idag har jag limmat glitter på ett häfte och lyssnat på en Eva & Adam. Borde ta tag i läxor, recensioner och staketmåleri men skjuter upp det lite lite till genom att skriva det här ... det är iallafall typ vad jag kommer göra idag och imorgon. Plus förhoppningsvis läsa hela nya boken och kanske något i Som stjärnor i natten. Och kanske kolla lite serier! Hoppas hoppas.

Det var min vecka. Hur var eran?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar