lördag 2 juli 2016

Svenska böcker i juli 2016

Kom plötsligt på att jag brukar göra sådana här inlägg inför varje månad och gick glatt in på utkastet där jag listat alla titlar enligt månaden de ges ut. Jahapp. Det var tre stycken. WHAT? Nu kollade jag snabbt Adlibris och hittade två till jag kan tänka mig att skriva om. Men okej. Skönt med en sommarlovsmånad på den fronten med ju.
rabén&sjögren



Kom egentligen ut i juni, tror jag ..? Men skrev ju inte om den då så ... Det här är alltså tredje delen i Miss Peregrine-trilogin och jag har inte läst en enda ... är dock riktigt nyfiken och sugen, pseciellt då filmen snart har premiär och allt. Har hrt supermycket bra om den här serien!

Jag har fortfarande bara läst ettan trots att jag fick tvåan för över ett år sedan ... men vill faktiskt fortfarande fortsätta, för den frsta var åtmintone rätt så mysig. :-)

Modernista

Det här ska ju vara en riktig klassiker inom vampyrlitteraturen och jag är supernyfiken på hur dessa blodtörstiga varelser porträtterades innan Twilight kom.

Natur & Kultur

Jag tycker det är väldigt kul att det kommer litteratur som behandlar ämnen som queer, trans och hbtq+ överlag. Det här är en uppdaterad utgåva av samma bok som kom ut redan första gången för tio år sedan. Den verkar mycket intressant och bra tycker jag, kommer nog försöka läsa någon gång!

Semic förlag

Först och främst: Semic MÅSTE börja förbättra sina omslag. Det här omslaget är FÖRFÄRLIGT. Annars tror jag det kan vara en actionfylld bok, som även Maze Runner-trilogin är (eller jag kan ju bara uttala mig om första delen men ...). är inte superlockad just nu, får se lite vad folk tycker.

Verkligen verkligen skönt med en såhär tom månad ju. Den jag mest vill läsa är nog En vampyrs bekännelser, resten klarar jag mig utan tills vidare/jag läst ikapp serien. Och egentligen kommer också Glassvärdet av Victoria Aveyard ut nu (eller - hem till mig, utgiven var den nog redan i juni.), men den skrev jag om redan i maj ..?!

Har jag missat någon goding som kommer ut i juli? Vilka är ni pepp på?

2 kommentarer:

  1. Haha, ja fyfan på Dashners senaste omslag! Tänkte mest, va? Är det samma författare som skrev maze runner? Inget verkar ju höra ihop med författarens tidigare böcker? (Liksom samma stuk, uppbyggnad, som John Greens böcker ser man ju att det är samma författare) Ett plus är väl att omslaget faktiskt verkar höra ihop med vad boken handlar om, men ja. Nuuuu väntar vi på Glassvärdet! Hoppas det är soligt hos dig & kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och fattar verkligen inte hur semic bara fortsätter med sina förfärliga omslag? Kan ju inte gynna dem på någåt sätt. Kram!

      Radera