fredag 1 juli 2016

Helgplaner & veckosummering #26 Glass med chips, picknick & läger

Hej på er vänner!

Imorgon drar jag iväg på tältläger i en vecka. Kul! Men också lite tråkigt pga pappa fick semester idag. :-/ På tal om lägret så kommer jag ju inte kunna uppdatera här - eller det komemr jag visst det!

Så sjukt dock att jag knappt skrivit något alls under den här veckan och så skrev jag plötsligt nästan alla nästa veckas inlägg på en dag. Men jag tycker om att göra på det sättet - blogga inför flera dagar och sedan inte behöva bry sig om bloggen alls under de dagarna.

I veckan har jag än en gång besökt vår kära huvudstad samt haft picknick med "gamla gänget" - dvs vi som alltid hängde i högstadiet och gick på samma klass. Gick. Sjutk ju att vi inte gör det mer och att de numera är mitt "gamla" gäng. Men det var superkul att prata igen och mysigt med picknick och så, borde verkligen träffas oftare ju! Samtidigt blir det ofta extra trevligt när man inte setts på ett tag. :-)

I Helsingfors var det också kul. Åt supergott och mycket, som det oftast blir när en shoppar med min familj, köpte meget snygga plagg och ÄNTLIGEN en ny jeansjacka. Har haft sorg sedan min gamla blev för liten. Men nu har jag en ny som nog inte blir liten på ett tag och som ska bli min alldeles egna med en massa pins och grejer! <3

Har också läst en del i Rosensällskapet. Är typ halvvägs nu och nu börjar det bli riktigt spnnande och bra. En grej jag speciellt lagt märke till är hur himla tydligt jag ser allting framför mig - precis som en film blir det och DÅ är en bok bra minsann.

Eftersom jag ska på läger i en vecka nu så kommer dte ju inte bli så mycket läst. Har två korta pocketar med ifall det skulle hinnas med, men har inte särskilt mycket hopp. Böckerna är hursom Antiloper av Ester Roxberg som jag köpte för evigheter sedan och En midsommarnattsdröm av William Shakespeare som jag fick i födelsedagspresent. Tänker att den passar till den här årstiden!

Nu ska jag se på film/tv-serie/hänga med familjen. Vet faktiskt inte. Åt supergod pizza och glass med chips nyss. GLASS MED CHIPS hörni. Livets efterrätt.

Sedan ska jag försöka hinna *orka* duscha. Duscha är en grej jag tycker tar alldeles för mycket onödig tid. Men en måste ju göra det.

Puss å kram så hörs vi live om cirka en vecka då! Tack för att ni är några som läser trots att det är sommar och en borde strunta i internet. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar