måndag 4 juli 2016

Juni

Hejsan! SÅ dåligt avslut av juni på inläggsfronten här hörni. Alltså verkligen. Men 22 inlägg skrapade jag ihop i juni varav hela sex stycken är recensioner. SÅ nöjd med det!!! Men okej, nu är det alltså dags att summera juniböckerna!
~
Du, bara - Anna Ahlund (5/5)
Alice's Adventures in Wonderland (Alice #1) - Lewis Carroll & Camille Rose Garcia (4/5)**
Tsatsiki & morsan (Tsatsiki #1) - Moni Nilsson (5/5)
Den jag var - Meg Rosoff (4/5)
Dagboken (#1) - Nicholas Sparks (2/5)
Smaragdernas bok (Trolldomens tre skrifter #1) - John Stephens (4/5)* **
~
Antal lästa böcker: 6 st
Antal lästa sidor: 1425 st
*Omläsningar: en
Antal manliga/kvinnliga: 3/3
Kvar i olästhögen: 98 st  (99+3-4)
**Övernaturliga inslag: 2 st
Påbörjade serier: typ fyra, även om jag antagligen inte kommer läsa uppföljaren till Dagboken och jag redan läst Smaragdernas bok förut.
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): -
Avslutade serier: -
Antal recenserade böcker: två av dessa, och hela SJU gamla!!! Nu har jag bara de fyra som är kvar från den här månaden. SÅ skönt. 
Fådda/köpta böcker denna månad: tre st.
Lästa recensionsex: två
Lästa bibliotekslån: ett
Lästa e-böcker: noll
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: Tsatsiki & morsan och Alice's Adventures in Wnderland har bilder.
Böcker som påbörjades i juni/tidigare men inte lästes ut: Kampen om järntronen, Rosensällskapet och Dörren i trappan.
Månadens snyggaste:
Bästa bok: Nu finns det ju två femmor men Du, bara var kanske snäppet starkare.
Största överraskning: Alice's Adventures in Wonderland! Både pga läste på engelska och det var inte särskilt svårt och för att jag faktiskt inte förväntat mig att gilla så mycket.
Största besvikelse: Dagboken, men mer om det senare.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Jag har haft SOMMARLOV. Dvs inte gjort något. Typ. Jag har ju ändå gjort en del - varit till Helsingfors, haft picknick, åkt båt, firat midsommar, slappat, läst lite och sträckkollat serier.
Hur det gick med planeringen: Superbra, faktiskt. Listade sex titlar och sa att jag kanske hinner med hälften av dem. Det gjorde jag! Och läste dubbelt så många böcker som i maj så det var ju skönt. Och så nöjd med att ha skrivit så många recensioner.
Planer inför juli: att läsa bckerna som blev kvar då! Dvs Rosensällskapet, Glastronen och Kampen om järntronen. Samt Dörren i trädet och förhoppningsvis någon annan också.

Hur var första sommarlovsmånaden för er då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar