måndag 18 juli 2016

20 snabba om sommaren

Hej vänner!

Nu tänkte jag också ta och svara på den där sommar-antingen-eller-listan som enligt O knåpat ihop. Några veckor senare än alla andra ...

Väljer du …
strut eller bägare? Delvis för att jag inte äter gluten, men också pga tycker inte så mycket om glasskioskernas strutar utan vill ha glassen ensam.
rosévin eller bubbel? Men ingen dera duh.
Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Alltså egentligen inget av det, men Allsång på Skansen isåfall pga inte ens hört om det andra förrän den här enkäten haha.
hav eller sjö? Havet, lätt. Får sjukt i halsen av att dyka i sötvatten + tycker sötvatten känns tyngre på nåt vis. :-)
pocket eller e-bok? Pocket på sommaren, annars har jag kanske inte så stor skillnad sist och slutligen? För mig hör det lite till att köpa någon sommarpocket, vilket jag givetsvis gjort i år med. De är så lätta att ta med sig överallt!
deckare eller feelgood? Dessens YA-feelgood tycker jag, som många andra, är en självklar del aav sommaren. Eller alltså, än har jag inte hunnit med någon ... men jag ska försöka! Deckare läser jag ju som bekant inte alls.
fotbolls-EM eller OS? Egentligen inget dera, men fotbollsfinalen såg jag åtminstone och OS bryr jag mig inte ett dugg om.
tegelstenar eller tunnisar? I år måste jag faktiskt säga tunnisar, även om jag vill säga tegelstenar. Har läst väldigt lite i år och då läser jag gärna tunnare böcker så att det känns som att jag kommer någon vart haha ...
Livet efter dig eller Independence Day 2? Inte sett ens första Independence Day haha ... är däremot mycket pepp på Livet efter dig! Skulle dock gärna läsa boken först.
Zlatan eller Ronaldo? Ingen aning om hurdan Zlatan är, faktiskt, men Ronaldo såg så himla överlägsen ut i finalen trots att han inte ens spelade så ja ... han gav inget gott första intryck haha.
sol eller skugga? Skugga, då jag väldigt lätt tycker det är alldeles för hett i solen ... är absolut ingen stekare, om man säger så.
film eller tv-serie? Nuförtiden måste jag säga tv-serier, älskar dem! Har lite svårt att koncentrera mig på filmer också. Tv-serier fångar mig liksom lättare och ja ... det finns ju en hel del på Netflix och HBO.
blåbär eller hallon? Men VAAA?!? Dem kan en väll inte välja mellan. Fast okej, säger hallon pga åt en gudomlig vegansk hallonglass här om dagen.
Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Håkan, definitivt. Även om jag lite glömt bort honom på sista tiden ...
originalpocket eller filmomslag? Absolut inte filmomslag om jag kan undvika det!
nytt eller gammalt? I vilket sammanhang? Om det är böcker så säger jag nytt iallafall.
slalomläsning eller en i taget? Helst läser jag en åt gången, även om det blivit väldigt mycket slalomläsning på sista tiden.
Facebook eller Instagram? Alltså tycker bägge är rätt tråkiga. Men instagram då, där har jag ändå oftast ett intressantare, inpirerande flöde.
skratta eller gråta? Om det är bok och film vi snackar så gråter jag hellre. Om det är verkliga livet så skrattar jag mycket hellre!
getingar eller myggor? Getingar, för de sticker ju mer sällan. Myggbett har en ju hela sommaren ut ...

Hmm, det blev inte så många klockrena svar den här gången. Imorgon ska jag förresten på en liten miniresa till Tammerfors, men jag ska försöka ordna tidsinställda inlägg till imorgon och onsdag. Hoppas ni har det superfint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar