söndag 17 juli 2016

Helgplaner & veckosummering #28 Jobb, hagel & födelsedagar

Tjobaaa!

Någon sa så hela tiden på brankkis-lägret och nu har det fastnat antar jag.

Än en gång skriver jag det här inlägget när helgen i princip redan är över. Men låt oss inte sörja för det!

Klart en snappar när det
 ser ut som vinter i juli ;D
Den här veckan har varit riktigt sommarlovig. Om man bortser från vädret ... alltså serri på söndag när vi kom hem fanns det vita högar överallt. Vi trodde fanns det var snö. I juli. Det var det inte. Det var enorma hagel! Som förstört alla våra växter och plantor och hackat bort färgen från utemöblerna. Kul. Resten av veckan har det varit väldigt varierande - ibland är det sol men oftast ösregnar det. Idag dimmregnar det. Sådär att luften är full av vatten ni vet?

Jag har förresten börjat sommarjobba. Igår var min första dag och mitt jobb är ganska lugnt men kul ibland. Jobbar som guide i vägkyrkan och det kommer liksom inte supermånga turister. Men fler än jag väntade mig åtminstone. Och vissa är riktigt trevliga plus kul att se deras reaktioner på en plats jag sett hela livet och tycker är helt normal. :-)))

Annat som hänt då? Tre av mina syskon har fyllt år, bl a. Så jag har firat dem och ätit gott och sett på film och AGENT CARTER som vi börjat se på! Gillar mycket hittills. Som en lång Marvel-film, vilket det basically är ...

Och Freaks and Geeks. SÅ kär i den serien. Och Gilmore Girls har kommit till Netflix! Woop! MÅSTE kolla.

Så har jag läst ut Rosensällskapet av Marie Lu så borde komma recension snart. Älskar ju faktiskt att skriva recensioner - kommer alltid på det när jag gör det men glömmer emellan och skjuter upp det i tusen år. Känner dock att jag är rätt så ikapp med recensionerna, då två av de fyra jag har orecenserade ska recenseras med hela serien. Annars är jag inte ikapp med inläggen riktigt ...

Det var ett tag sedan nu, men jag har köpt en ny jeansjacka och älskar den SÅ MYCKET. Alltså jag brukar sällan köpa märkesgrejer om det inte är rea, men nu har jag köpt en DrDenim-jacka för fullpris och ångrar det inte ett dugg. Den är SÅ fin! SÅ bekväm! Ska fylla den med en massa pinner och grejor nu.

I helgen har jag läst i Josefin Roos Om jag inte märks. Vet typ inte hur jag ska känna dock för den kommer nästan för nära. Känner igen mig i SÅ många av Emmas tankar så det blir nästan obehagligt. Ogillar att den inte är indelad i kapitel, blir lite jobbigt att läsa ... men alltså, mer om den när den är utläst och så. *antagligen idag*

Var på biblioteket igår också. Lånade en massa böcker, som vanligt. En fack, en som kommer på bio snart, en hel serie och en jag påmindes om då författaren gav ut nytt. Kanske visar någon dag.

Nu måste jag sluta och fokusera på jobbet. Eller nåt. Har haft nog med paus nu. Tror faktiskt inte det kommer så många idag då vädret inte är så ont point dock ...

Men vi hörs snart igen, hoppas ni har det toppen! Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar