tisdag 21 juni 2016

Top Ten Favorite 2016 Releases So Far

Tisdag kväll och Top Ten Tuesday-time. Denna gång är det ett mycket kul tema! Nämligen bästa böckerna jag läst som kommit ut 2016! Än så länge. Och ja, böcker som kommit ut på annat språk innan räknas också. Jag har faktiskt bara läst totalt 12 böcker med 2016 som utgivningsår i år, av de 26 böckerna jag läst allt som allt ... så kommer inte lista tio, då alla helt enkelt inte varit helt fantastiska. Många har dock varit mycket bra, let's dive in!

  1. Askfödd av Sabaa Tahir - faktiskt hittills enda totalt overwhelming-läsupplevelsen i år. Tragiskt nog. Men alltså läs recensionen så fattar ni.
  2. Jack av Christina Lindström - eller okej, den här kommer ju inte långt efter.
  3. Du, bara av Anna Ahlund - inte den här heller, i och för sig ...
  4. Näcken av Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson - jag börjar minsann lära mig deras namn nu. Men alltså - den här serien är faktiskt superbra, läs den och säg till alla andra att också göra det.
  5. Jag lever, tror jag av Christine Lundgren - är berättelsen om Kim som lär sig leva efter att hennes bästis kört ihjäl sig. Gå och läs den den är bra och sorglig och rolig och har ett superfint driv.
Och det är min lista, faktiskt. Jag hade egentligen skrivit upp tio titlar men sedan kände jag nej, jag känner ju faktiskt inte så mycket för dem nu. Eller då. Eller många av dem var ju också bra men ... dessa är snäppet bättre. Jag märker också att jag blivit en rätt så kräsen läsare på senare tid - endast tre av dessa är femmor. Fem av alla böcker jag läst i år är femmor. WHAT?!? Men det enda det här egentligen betyder är att en fyra är ett superbra betyg med. Faktiskt.

Notera också att fyra av dessa fem är skrivna av svenska författare. Alltså GO SVENSKA FÖRFATTARE NI ÄGER!!!

Vilka böcker som kommit ut i år hör till era favoriter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar