lördag 25 juni 2016

Helgplaner & veckosummering #25 Dimma, glass & en borttappad sak

Hellou folks!

Än en gång är det här inlägget snäppet försenat. Men igår var dte midsommar och jag kom hem sent så vad då - skulle jag ha skrivit det då eller? Hade faktiskt tänkt skriva det tidigare idag åtminstone, men så blev det inte ... men NU! Ska jag sluta babbla om onödiga saker!

Så. Den här veckan har jag simmat gånger två, ätit glass gånger vet ej *många*, lyckats tappa bort nyckeln till min skoter *den enda*, nästan läst ut två böcker, varit i Prisma och handlat inför midsommaren, reserverat ett gäng titlar via bibliotekets hemsida, sovit alltför länge, lagt mig alltför sent, spelat kort, skrubbat potatis, bliviti irriterad på Geometry Dash och inte skrivit så mycket blogg alls.

Den största grejen av dessa är enligt mig att jag lyckats tappa bort nyckeln. Så frustrerad och arg och förvirrad angående detta. Allting tyder på att den måste vara hemma, pga kom ju hem med skotern och var knappt någonstans efter det, men alltså jag har typ vänt upp och ner på huset men den hittas ju ingenstans!!! Fattar ej. Har haft den i min ägo i bara några veckor men hann redan bli så fäst och beroende av den. SUCK.

Men det är ju kul att en kunnat simma. Även om det varit rätt så superkallt. Men det har gått ändå. Men mest har det ändå varit väldigt regnigt ... dessutom har jag haft en sjukt irriterande snuva. Men Prisma var kul! Vi hittade nybakt bröd som var gjort på 100% havre! Och Clif-bars i Life! Och så köpte vi tält pga vi har tänkt road trip:a Finland någon vecka och sova i tält. Ser så mycket fram emot detta. Eller alltså ... ser ju kanske inte supermycket fram emot alla mygg och myror som högst antagligen hittar in i vårt tält ...

Böckerna jag nästan läst ut är Smaragdernas bok av John Stephens och Dagboken av Nicholas Sparks. Så besviken på Dagboken förresten. Men alltså mer om det i recension när den är utläst ... vilket den antagligen blir typ idag. Ska även försöka hinna med Smaragdernas bok idag!

Igår var det midsommarafton och först åt jag supergod mat så jag blev alldeles för mätt hemma och sedan for jag till en kompis med ett gäng andra och så pratade vi lite och åt lite och åkte båt i dimman och såg fyrverkerier på havet. Sedan for jag hem och det var alldeles dimmigt och trolskt utomhus så jag tog en bild genom fönstret och den blev antagligen inte så bra men skitsamma. Den här midsommaren var dimmig, helt enkelt. Låt oss inte gå närmare in på det.

Idag och imorgon kommer jag nog inte göra så mycket speciellt. Kanske skriva blogg, kanske inte. Kanske fara någonstans - kanske inte. Kanske läsa - kanske stirra på The Paradise. På tal om det så har dte ju blivit en del av den varan den här veckan med ... men nu ska jag gå ut och läsa eller hoppa eller nåt så hörs vi snart igen!

Och juste! GLAD MIDSOMMAR! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar