tisdag 31 maj 2016

Top Ten Best Beach Reads

Tjolahopp! För tillfället är jag i Åbo. Hoppas det är varmt och roligt där. (Det här inlägget är alltså tidsinställt.) Veckans tema är beach reads - sedan får man tolka det lite hur man vill. Jag väljer att lista böcker jag redan läst och tycler passar att läsa på stranden. Böcker jag KOMMER läsa listar jag i ett annat inlägg. :-) Förövrigt tycker jag man kan läsa typ vad som helst på stranden - men böckerna jag nu valt är ändå sådana som är lättsammare och lite _somriga_.
  • Himlen börjar här av Jandy Nelson* - den ultimata sommarläsningen. Härlig, men även SÅ SORGLIG.
  • Jag ger dig solen av Jandy Nelson* - JA, jag var tvungen att ha med båda, obvi. Pga båda är fan-tastiska.
  • Kanske är det allt du behöver veta av E Lockhart* - den här TÄNKER jag mig är perfekta strandläsningen - idyllisk men samtidigt rätt så mörk. Lite Pretty Little Liars:ig.
  • Jack av Christina Lindström - egentligen passar den här när som, men superduperbra bok, helt enkelt.
  • Sarah Dessen- the queen of summer contemporarys.
  • Jag går dit du går & Inte vem som helst av Nina LaCour - det är faktiskt hela tre år sedan redan sen jag läste Jag går dit du går och blev kär. Efter det har jag inte läst om den. Kanske det är dags i år? (Vet dock inte om jag vågar ...)
  • Anna & den franska kyssen av Stephanie Perkins - SÅ sockersöt bok som en blir superglad av!
  • Sista riket av Brandon Sanderson - på stranden tycker jag lite längre böcker också kan funka finfint. Eller ja, på sommarlovet liksom. Den här är superlång. Men superbra.
  • Cinder av Marissa Meyer* - läste denna förra sommaren och SÅ rolig, mysig, spännande, fantastisk bok! Ska läsa Cress i år. Mycket pepp.
Och det var min lista! Vilka böcker tipsar ni om som strandläsning?

*Finns som pocket. Pocket är liksom ultimata strandformatet, enligt mig. För man är ju inte lika rädd om en pocket, helt enkelt. OCH smidig att ta med. E-bok funkar ju annars också, men då kan solen vara ett problem igen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar