fredag 3 juni 2016

Maj

Halloj! Idag tänkte jag summera maj. Det var en riktigt händelserik månad! Det ser man i antalet skrivna inlägg också, som ligger på 21 ... för tillfället har jag dessutom lite bloggstress då jag har SUPERMÅNGA inlägg som borde komma upp typ samtidigt ... men det ska nog lösa sig. Let's dive in i statistiken nu då!
~
Ceremonin - Kiera Cass (4/5)
Synvilla - Karina Berg Johansson (3.5/5)
Näcken - Åsa Larsson & Ingela Korsell & Henrik Jonsson (4.5/5)
~
Antal lästa böcker: 3 st
Antal lästa sidor: 735 st
Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga: 1/4
Kvar i olästhögen: 99 st  (9+4-1)
Övernaturliga inslag: 1 st
Påbörjade serier: en
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): en
Avslutade serier: -
Antal recenserade böcker: En av ovanstående, en gammal .. *måste komma ikapp!* 
Fådda/köpta böcker denna månad: fyra MEGASUPEREFTERLÄNGTADE.
Lästa recensionsex: uno
Lästa bibliotekslån: två
Lästa e-böcker: noll
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: -
Böcker som påbörjades i april/tidigare men inte lästes ut: Uppstigandet tror jag jag skiter i nu. Eller alltså jag ska fortfarande läsa den någon gång men jag har ju inte läst i den på flera månader nu så ... men Kampen om järntronen är ny! Har kommit lite över halvvägs tror jag. (Lyssnar ju på den.)
Månadens snyggaste:

PAX omslag är faktiskt riktigt snygga!
Bästa bok: Näcken.
Största överraskning: Synvilla som jag faktiskt gillade riktigt mycket, trots tråkigt omslag!
Största besvikelse: -
Spännande saker som hänt under den här perioden: ALLTSÅ jag hade ju glömt länka salladen vi gjorde i april! Denna var det alltså. SÅ. GOD. Do it now.

Annars har maj varit en riktigt händelsefull månad - det har varit stafettkarneval, lägerskola, niornas dag, museibesök, shopping, Veronica Maggio har släppt sin skiva (!!!), bokmässans seminarieprogram har också släppts, det har firats födelsedagar och jag har varit på årets första picknick, dopp och grillning. :-)))
Hur det gick med planeringen: Läste två av böckerna jag nämnde - pga var tvungen. Känns ändå okej. Skrev ju här om min lässtress.
Planer inför juni: Läsa Rosensällskapet (spoiler för kommande inlägg: JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT DEN!!!), Du, bara av Anna Ahlund, Alice's adventures in wonderland, Kampen om järntronen, Den jag var och kanske Glastronen. Hinner kanske med hälften?

Hur var denna fina månad för er då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar