lördag 2 april 2016

Helgplaner & veckosummering #13 Teater, omslag & humörsvängningar

Hej från en till okejig vecka! Eller en väldigt humörsvängig en. Vet faktiskt inte alls vad det beror på - men jag har hat väldigt kort disciplin den här veckan och "rytit till" både en och två gånger. Och blivit ledsen, på saker som egentligen är rätt så små och obetydliga. Men sedan också blivit glad rätt så fort igen? Jag ska ju inte ens ha mens snart?

Igår gick jag på teater, därav sent inlägg. Teatern vi såg vad Tregedi som visades på Mediakeskus LUME. Den var bra! Orsaken till att vi gick och såg den var att min moster var en av de uppträdande, men den var faktiskt bra också. VÄLDIGT annorlunda - jag förstod inte särskilt mycket och en hel del var nog upp till var och en att tolka själv. Men jag gillade musiken supermycket och hur akrobatisk den var. Den blev även väldigt effektfull då de själva skapade en hel del "ljudeffekter". Tekniken funkade superbra och den var otroligt visuell. Det här med teater överlag kändes ocks lite nytt för mig, även om jag nog sätt en del föreställningar - det blir så mycket mer personligt än på film, liksom.
Screenshot från @annorlundaforlag s instagram

En annan SUPERkul grej är att Anna Jakobsson Lund skrev om min recension på sin instagram, @annorlundaforlag. Jag blev superglad över att hon gillade den och valt ut delar av den och superglad över att hon blev glad. ÄLSKAR när författare ser ens recensioner. :'-) Tack tack tack, Anna, du gjorde verkligen min dag i onsdags, som annars var rätt så deppig.

Annars har det nog inte hänt så mycket värt att nämna. Men två saker hände idag! Håkan Hellström släppta nämligen en ny singel! IIH! Har bara hunnit lyssna på den en gång än men alltså, det är ju Håkan. Den är bra. Den passar mig just nu, för alltså, jag har verkligen längtat BORT under sista tiden. Men det kommer ju inte hända på tre år minst.

Och Sandra Beijer visade upp omslaget till hennes bok, Allt som blir kvar. Tycker det är supersnyggt, stilrent och effektfullt. Hoppas att boken är minst lika bra.

Nu är det veckoslut och jag ska verkligen försöka läsa, för det har jag inte riktigt hunnit med. Vattnet drar håller jag fortfarande på med, men jag funderar på att pausa den lite och ta mig igenom Jag lever, tror jag som säkert skulle gå väldigt snabbt att läsa. Så det är väll typ dem jag tänkte läsa i helgen. :-)

Hur var er vecka och vad har ni för planer i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar