fredag 1 april 2016

Mars

Dags att summera maaaars!
~
 Blod & stjärnstoft - Leigh Bardugo (4/5)
Aldrig ensamma - Anna Jakobsson Lund (5/5)
~
Antal lästa böcker: 4 st
Antal lästa sidor: 1265 st
Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga: 1/2
Kvar i olästhögen: 97 st  (94+7-4)
Övernaturliga inslag: finns i alla
Påbörjade serier: en
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): två
Avslutade serier: -
Antal recenserade böcker: 3 av ovanstånde och 3 från innan
Fådda/köpta böcker denna månad: 7 st
Lästa recensionsex: 3 st
Lästa bibliotekslån: noll
Lästa e-böcker: inga
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: Isdraken är illustrerad
Böcker som påbörjades i mars/tidigare men inte lästes ut: Vattnet drar och Uppstigandet.
Månadens snyggaste:

Bästa bok: Aldrig ensamma <3
Största överraskning: Systemet-trilogin!
Största besvikelse: Blev inte direkt besviken på någon men hade trott att Blod & stjärnstoft skulle vara en klar femma.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Jag har börjat titta på Glee igen!! Älskar det. Jag har gått på bio tre gånger (?!?), deltagit i Rescue Race och faktiskt bloggat rätt så mycket! Men annars har det varit rätt så lugnt.
Hur det gick med planeringen: Hade inga direkta mål så där gick det ju bra. :-) Men jag skrev rätt så många recensioner så det känns bra!
Planer inför april: Läsa Alice's Adventures in Wonderland, Uppstigandet, Maresi - krönikor från Röda klostret, Vattnet drar, Työmiehen vaimo och ... alltså jag HOPPAS hinna med Glastronen, Jag lever, tror jag och Rosensällskapet. Men då skulle jag läsa ÅTTA böcker och det tror jag verkligen inte jag klarar.

Vad läste ni i mars och vad har ni för planer i april? :-)

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du ska läsa Alice's Adventures in Wonderland! Jag läste den för ett tag sedan och älskade det. Så himla knasig. Läs pepp till dig, kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg det, blev superpeppad pga det :D den verkar ju onekligen helt galen haha, hoppas jag också tycker det är en bra sak ;D

      Detsamma! Kram :)

      Radera
  2. Svar: Nej, det var väldigt nice att vara där helt ensam! Även om mitt bibliotek sällan är överfullt annars heller :) Hahah, skönt att veta att jag inte är den enda som ogillar dem ^^

    SvaraRadera