måndag 11 april 2016

Det är ju inte som att man inte kan ändra åsikt ibland

P g a ingen tid till att blogga om vettiga saker kommer här ett litet funderingsinlägg, för såhär tyckte jag tydligen när jag läste Divergent, för ~2.5 år sedan:
"Okej, jag har ingen aning om vad jag hade tänkt skriva nu. För jag har ingen aning om vad jag tyckte om den här boken. Eller, jag tyckte väldigt mycket om den, men jag vet inte, kanske jag bara är trött på dystopier eller nåt?? För den gick liksom inte ända fram. Och jag vet egentligen inte varför. För den har ju liksom typ allt; bra språk, bra karaktärer, kärlek, familjeproblem, dystopi och så vidare men det känns liksom bara suck. Eller nåt. 
Four gillar jag, och Tris också. Och deras relation. Jag gillar världen de lever i, eller nja, gillar och gillar... Men alltså, den är sjukt spännande, romantisk och hemsk. Det handlar mycket om vad människor kan göra för att vinna, och om vad människor är villiga att förlora för att få vara lyckliga och sådär. Jag tyckte faktiskt heeeemskt mycket om den, hade gärna legat vaken hela natten och läst! Menmen..ska iallafall definitivt läsa fortsättningen!!!"

Jag gav den 4.5 stjärnor. FYRA KOMMA FEM!!! Whaaat the effing eff? När jag nu tänker på den tänker jag verkligen inte på den som en nästan-full-pott-bok. Jag tänker på den som en trea. Och jag har ju inte ens läst Insurgent än. Jaha? Men ... ska iallafall definitivt läsa fortsättningen!!!

Umhm. We'll see about that.

Har ni någon bok som bara fortsätter blekna i minnet, trots att ni *tydligen* gillade den supermycket när ni läste?

Ang. det här med att jag idag skulle publicera en recension på Blod och stjärnstoft kan vi säga att jag ska sluta lova er inlägg. Jag håller cirka aldrig mina scheman, när det gäller bloggen. Har jag märkt. Det är faktiskt ingeting jag är särskilt stolt över, men nu verkar det ju vara så. Så jag tänker inte lova er en TTT imorgon heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar