onsdag 6 april 2016

Bokbloggsfrågan vecka 14

Tjeeenare alla balla!

Jag inte varför jag nyss hälsade på det där viset. Tycker faktiskt det låter ytterst fånigt. Men lite kul är det ju så nu får det vara så ok.

Sååå ... idag blev det visst ingen recension? Nej, det verkar faktiskt så. Varför det då? För att jag inte har tid bara en massa läxor.

Den verkliga anledningen?... för att jag är trött och orden inte kommer till mig idag. Jag hade hellre skrivit en recension på Jag lever, tror jag idag för känner att jag har mycket att skriva om den iallafall nu när den är färsk i minnet. Men har inte tagit en bild på den än så ... och jag borde verkligen öva på det där provet i hälsokunskap.

Så exakt VARFÖR skriver jag detta nu då? För att jag vill uppdatera med något, brukar svara på Bokbloggsfrågan på onsdagar och jag inte VILL öva på provet.

Okej, nu ska jag sluta prata med mig själv och svara på veckans bokbloggsfråga istället. Som lyder: Vad tycker du om bokbloggstävlingar? Brukar du arrangera tävlingar på din blogg? Tycker du själv om att delta i tävlingar på bokbloggar? Nu tänker jag framförallt på sådana tävlingar där man t ex lottar ut en bok, inte på utmaningar och läsmaraton/läs-a-lots.

Men det är väll klart jag gillar tävlingar! Okej, inte alla. Jag gillar typ inte tävlingar där man ska läsa flest sidor eller nåt för då vinner jag aldrig haha. Men de flesta. Speciellt tävlingar med "kluringar"/deluppgifter! Sen så gillar jag inte supermycket heller om det bara är en tävling typ för att locka läsare eller ge förlaget reklam. Eller man kan ju ge reklam men då ska det väll ändå gärna vara en bok man har nåt att säga om/en tävling pga något särskilt. Tycker jag.

Eller okej. Jag gillar nog de allra flesta tävlingarna ändå. För alltså: PRIS!

Jag har ju ordnat två tävlingar, om jag inte minns helt fel ..? En då bloggen fyllde fyra år, tror jag, och en ifjol då jag råkat få dubbla ex av både Scarlet och Cress ock dessutom skulle på Bokmässan så där kunde jag posta om vinnaren var från Sverige. Jag tycker det är kul att ordna tävlingar, särskilt om många deltar ... samtidigt är det ju kul om det är få så att de flesta kan vinna.

Jag är alltså huvudsakligen positivt inställd till tävlingar på bloggar, men det får gärna finnas någon annan tanke bakom än "bara för att".

Just det ja! Tänkte också att ni ju kunde få någon sorts läsuppdatering när jag ändå håller på. Läser alltså fortfarande Vattnet drar, medan Jag lever, tror jag är utläst. Igår lånade jag Dagboken av Nicholas Sparks och Odinsbarn. Jag borde hinna läsa över 100 sidor i Odinsbarn innan lördag ... får se hur det blir med den saken, för borde verkligen läsa ut Työmiehen vaimo och Maresi, som jag inte ens påbörjat. Men alltså störst fokus ligger för tillfället på Vattnet drar. Sedan måste jag nog ta mig an Maresi för måste presentera den i skolan nästa vecka.

Det var allt från mig - och hörrni, tusen tack för att ni läser och lämnar ett litet avtryck ibland. Den här platsen betyder verkligen så otroligt mycket för mig och ni som läser nästan ännu mer. Säger det alldeles för sällan så: TACK!

Och godnatt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar