lördag 16 april 2016

Ärliga listan

Hej på er och glad lördag!

Den här listan har synats på en hel del bloggar på sista tiden - i lite olika form. Jag tänkte nu - hundra år efter alla andra - svara på de frågorna jag främst sett hos bokbloggare.

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?

Ett erkännande (det är ju ändå det den här listan handlar om): jag gråter rätt så ofta. Faktiskt inte superofta till en bok eller film, även om det händer. Mer till onödiga saker jag blir arg och frustrerad på i stunden. Om det blir för mycket eller jag blir irriterad/besviken på mig själv. *hej prestationsångest* Senaste gången jag minns att jag VERKLIGEN grät var dock när jag såg The Notebook. Jag har säkert gråtit en skvätt eller två efter det också men inte något jag specifikt minns.

TRE SAKER DU AVSKYR

Människor som inte kan stå för sina åsikter/sig själva/nåt de gjort. Rasism och sexism som finns överallt men ingen tänker på. Att pengar styr människor och människor mer pengar styr samhället.

HUR VAR DU I SKOLAN?

Jag går ju faktiskt ännu i skolan, men just NU är jag såhär: duktig i alla ämnen men inte särskilt uppmärksam på timmarna. Hörs en del men är inte stökig. Eller så tänker jag att jag är, haha.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?

Av att ha en massa saker att göra men inte veta exakt vad och inte ha det strukturerat på ett papper framför mig. Av att bli försenad (även om jag blir det superofta) och inte kunna samla tankarna.

TRE SAKER DU ÄLSKAR:

Fiktion, Den fantastiska resan och min familj.

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?

Alltså UGH JAG vet väll inte. Men eh ... typ lite väl, jag vet inte, dryg? Självupptagen? Självsäker? För alltså jag är bra på en hel del saker och vet ju om det. Onödigt duktig och planerande kanske. Påhittig och rätt så rolig HOPPAS jag också att jag tas som! Faktiskt rätt så snäll också, tror jag. Rätt så social men smått socialt inkompetent - jag är SÅ ofta osäker på hur jag ska bete mig kring människor jag inte känner så bra och FÖRSTÅR inte personer som kan vara superspontana och pratiga med någon de nyss träffat. FATTAR EJ???

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?

Som lat, men också målmedveten och strukturerad. Jag är vet vad jag vill och tycker men har lite svårt att leva upp till det ibland. Alltför sträng mot mig själv.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:

När jag får beröm, hahaha ... så fånigt att säga och tycka men vet verkligen aldrig vad jag ska säga eller vart jag ska titta då. Och när man tänker krocka med någon och båda stannar upp och ingen dera vet åt vilket håll hen ska gå! Arrrgh usch.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?

När jag har på mig en outfit jag verkligen älskar och umgås med personer som får mig glad.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?

Jag skrattar cirka hela tiden så kommer inte riktigt på något särskilt ... men kanske då Elmer (min 2-åriga bror) sa "Downton Abbey" och det lät som hobbit. Haha. Eller ja! Efter det skulle han bestämma om vi skulle titta på Downton Abbey eller Call the Midwife (två nya säsonger på Netflix!!!) och det var ett absolut NEEEEJ till CtM - han skrattade liksom och tyckte det lät helt tokigt, haha. :')

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?

Vad jag ska göra efter gymnasiet och hur gymnasiet kommer bli. Och på hur dåligt vi mänskor sköter jorden.

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:

Ormar, att skiljas från en massa människor efter vårfesten, att jag inte ska nå mina drömmar.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:

Typ rörmokare. Skulle INTE klara av lukten.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:

Nåt med att sortera saker eller något kreativt där man får välja arbetstiden själv.


Jag hade faktiskt inte tänkt att det här skulle kännas så självutlämnande som det nu gör - har verkligen varit tvungen att fundera på hurdan jag verkligen är. Det blev ju kanske inte 100% ärligt och en annan dag hade säkert vissa svar varit annorlunda, men såhär kände jag idag. :-) Hoppas ni tycker det är kul att läsa!

1 kommentar: