onsdag 2 mars 2016

Svenska böcker i mars 2016

Efter lugna februari har vi nu kommit till en RIKTIGT fullspäckad månad vad gäller boksläpp - låt oss ta en titt på vad de svenska förlagen erbjuder oss i mars! (Detta är alltså bara böckerna jag råkat finna intressanta på nåt vis.)
rabén&sjögren
Jag lever, tror jag av Christine Lundgren
Rabén&sjögrens första debut för i år, M varken mer eller mindre, var en riktig fullträff. Inte för att dessa två egentligen har  något att göra med varandra, men visst satt den ribban hårt Lundgrens bok.
Trollflöjten av Pierre Coran
Tycker den här ser så otroligt vacker ut! Ingen aning om vad den egentligen handlar om, men fin är den.
Gul utanpå av Patrik Lundberg (pocket)
Jag har länge velat läsa Lundbergs självbiografiska debut, den har fått riktigt fina recensioner och verkar intressant. Kanske jag tar och gör det nu när den kommer i lite billigare version.

Modernista
Rosensällskapet (Den unga eliten #2) av Marie Lu
Ja, jag HAR tjatat om den här i ett år nu. Ni kanske vet vad det handlar om då? ÄNTLIGEN ASHGJKF!
Carol av Patricia Highsmith
Boken som står som grund för Oscars-nominerade filmen med samma namn! Verkar mycket intressant, säkerligen mycket svårare och "tyngre" än böckerna jag brukar läsa, men det är kul att testa på nya saker.
Natur & Kultur
Herbariet av Elin Unnes
Den här verkar SÅ fin. Och vacker. Och intressant. Har ett sånt himla kunskaps-sug nu för tiden?!?
Feminism pågår av Sassa Buregren & Elin Lindell
En bok för unga om feminsim, helt enkelt. Om jag förstått det rätt. Låter ju onekligen rätt så bra.
Isdraken av George R R Martin
Är MYCKET förbryllad över hur KORT den här är. Martin som annars brukar skriva böcker långa som Bibeln. Skulle väldigt gärna läsa den här, lättläst fantasy har då aldrig skadat någon.
Vattnet drar av Madeleine Bäck
Den här har jag faktiskt! Och den är SÅ SNYGGHH! Har dock inte läst den än, ehhh ... men den är nästan prio ett i mars, så den ska nog bli läst. Skräck, hursom. Verkar bra, även om jag egentligen inte läser skräck typ nånsin.

Bonnier Carlsen
Förlorade själars stad (The Mortal Instruments #5) av Cassandra Clare
Jag har bara kommit till bok tre, men ja, någon gång kommer jag nog läsa ikapp. Har faktiskt fått lite lust på sistone då jag sett på tv-serien ...
Gilla böcker & Lilla Piratförlaget
Ur askan (Grisha #3) av Leigh Bardugo
Vill läsa den hör serien NU NU NU! Men har annat som faktiskt måste prioriteras och inga pengar att köpa uppföljare med, så det lär ta ett tag. Någon månad. Sedan kanske jag marathonar genom allt.
Vi ses i mörkret av David Wiberg
Wibergs Dagboksanteckningar från ett källarhål har jag länge velat läsa. Vet inte vad den här handlar om och oslaget är inte historiens snyggaste. Men får se - kan ju hända att bloggarna hyllar, ingen vet.

Styxx fantasy
Apollyon av Hanna Ricksten
Ingen aning om vad det här är och är egentligen inte särskilt nyfiken på att ta reda på heller. Men det är kul att styxx kommer med nytt!
Elda blod av Sofia Kurkinen
Samma som ovanˆˆ.

Berghs förlag
Offerträdet av Magnus Nordin & Lars Gabel
Efter succé-serien Varelserna kommer tydligen Nordin och Gabel med en ny bok med liknande koncept. En skräckig kortis, helt enkelt. Den har antagligen blodiga bilder också. (Den saknar dock omslag, tills vidare ..?)

Vilka böcker ser ni extra mycket fram emot i mars? Någon titel jag missat?

(Titlarna skrivna med tjock stil ser jag fram emot extra mycket. Länkarna till varje boks sida är samtidigt bildkällor.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar